Článek
Podle informací rádia Frekvence 1 to ale prý nevypadá, že by se návrat podařilo ještě v neděli zorganizovat.
"Klienti by se měli vrátit dnes, pravděpodobně letem v 19:00 egyptského, tedy 18:00 místního času. Teď čekám na potvrzení na 100 procent," řekl majitel cestovní kanceláře Sunny Days Ridhu ben Ahmed.
Turisté jsou nyní v hotelích a mají na místě k dispozici delegáty.
Klienti čekali bez informací
"Od jedné hodiny jsme připraveni na odlet. Teď, po osmi hodinách, nám oznámili, že letadlo nepoletí a vracíme se zpátky na hotel," řekl jeden z klientů cestovní kanceláře Frekvenci 1, která o případu informovala jako první.
"Nevíme, co bude. Nemůžeme se dovolat na nikoho. Sunny Days s námi nekomunikuje. Prostě nás poslali do hotelu," dodal. Podle něj je ve skupině turistů řada podnikatelů, kteří chtěli být už v neděli večer v práci.
"Nevíme, jak to budeme řešit. Jsme naštvaní. Ani nevíme, do jakého hotelu nás odvezou. Zřejmě to bude v Hurghadě, " ukončil.
CK nabídla noc v hotelu a all inclusive
"Náš dnešní plánovaný let z Hurghady ve 4:45 byl zpožděn. O všechny klienty je postaráno, kolem 9 hodiny ráno byli odvezeni do hotelu. Delegáti jsou klientům k dispozici a během dne budou informováni o čase odletu," uvedla v neděli v komuniké pro média Zuzana Labudová ze Sunny Days.
"Všem klientům byla zaplacena celá další dnešní noc navíc a stravování formou all inclusive, aby se klienti nemuseli omezovat. Klientům je k dispozici i lékař," uvedl mluvčí Asociace českých cestovních kanceláří Tomio Okamura. Porouchané letadlo patří podle něj egyptské letecké společnosti Koral blue.
Problémy přepravce zpozdí i lety z Prahy
Okamura zároveň upozornil, že kvůli poruše letadla společnosti Koral blue se zpožďuje i následný odlet dalších klientů z Prahy do Egypta.
"CK Sunny Days všem těmto klientům, kteří se již nemohou vrátit domů, také zajistila v Praze pokoje, aby mohli pohodlně počkat, až se upřesní čas odletu na dovolenou," podotkl.
CK Sunny Days patří k největším cestovním kancelářím v Česku. Poslední problémy s přesunem turistů jí postihly před týdnem, kdy zůstali její klienti na letišti v tuniském Monastiru dokonce 17 hodin.
Každoroční problémy
Ani letošní sezóna dovolených se neobešla bez problémů cestovních kanceláří. Například v červenci ohlásila úpadek cestovní kancelář I´m travelling. Cestující, kteří se těšili do turecké Antalye či tuniského Monastyru, zůstali nakonec na ruzyňském letišti.
V září ohlásila úpadek šumperská cestovní kancelář Eurotravel. Šedesát jejích klientů, kteří byli na zájezdu v Itálii, dopravila na své náklady zpět slovenská pojišťovna Union, u níž byla kancelář pojištěna proti úpadku.
V září se do problémů dostala také cestovní kancelář Macdino Travel. Ta vyhlásila úpadek kvůli finančním problémům spojených s rozsáhlými požáry v Řecku.