Článek
Město nyní řeší tři možné varianty, jak problém s chybějícím eskalátorem vyřešit. Nejpravděpodobnější z nich je stavba právě zmíněného pásového dopravníku.
„V německém Řezně to bez problému funguje, proto bych se toho nebál," řekl Dolínek. Cestující by si tak na přepravník položili svá zavazadla a podél pásu by ze stanice vystoupali po schodech.
KOMENTÁŘ DNE:
Lyžařské Nagano - Nedá se nic dělat, dnešní komentář musí být sportovní, protože jedna mladá dáma přepsala lyžařské dějiny země. Čtěte zde >>
Druhou možností je podle Dolínka výstavba výtahu z vestibulu stanice na povrch. Jeho stavba by vyšla na asi osm miliónů korun a trvala by devět měsíců. Třetí, zároveň nejdražší možností je pak výstavba eskalátoru, který by vyšel na 15 miliónů. Jeho vybudování by trvalo přibližně devět měsíců. [celá zpráva]
Kterou z možností město zvolí, zatím není definitivně rozhodnuto. Nejpravděpodobnější variantou je ale výstavba pásu. Jeho vybudování na tiskové konferenci podpořila i předsedkyně magistrátního výboru pro dopravu a koaliční zastupitelka Jarmila Bendová (ANO).
Vstupy se dočkají zastřešení
Město chystá na prodlouženém úseku metra A ještě další novinky. Zastřešeny by měly být výstupy na Bořislavce a Nádraží Veleslavín. Přístřešky by měly být hotovy nejpozději do zimy. Vyjdou město předběžně na 26 miliónů. Výstupy jsou nyní bez zakrytí, při špatném počasí jsou schody mokré, což je pro cestující se zavazadly další komplikace.
Praha rovněž zruší tzv. pásmování, což znamená, že všechny vlaky pojedou ve všední dny minimálně na Petřiny a nepravidelný provoz zůstane pouze mezi stanicemi Petřiny a Nemocnice Motol. Město vyjde tato akce na 24,99 miliónu korun ročně a pásmování bude zrušeno letos od 1. června.
Zrušení pásmování musí ještě na svém úterním jednání odhlasovat pražští radní. „S materiálem již byli seznámeni a souhlasili, hlasování tak bude pouze formalitou," řekl Dolínek. [celá zpráva]
Úsek metra A byl zprovozněn letos 6. dubna a stavba vyšla na asi 20 miliard. V novém úseku vznikly čtyři zastávky – Bořislavka, Nádraží Veleslavín, Petřiny a Nemocnice Motol.