Článek
Z nedávné ankety, kterou dopravní podnik organizoval, vyplynulo, že dřevěné sedačky jsou mezi cestujícími oblíbenější než polstrované nebo plastové.
"Obměna sedaček v MHD přestavuje naši dlouhodobou prioritu. Snažíme se postupně nahrazovat látkové sedačky za dřevěné, které jsou navíc i snadněji udržovatelné. S dodávkou nových tramvají typu 15T Forcity a postupnou modernizací obousměrných tramvají typu KT8N2 bychom mohli dosáhnout v roce 2018 podílu 50:50," uvedl Milan Slunečko, vedoucí jednotky Správa vozidel tramvaje.
Do konce letošního roku bude podle podniku po Praze jezdit 61 tramvají Forcity a 16 tramvají KT8N2 s dřevěnými sedačkami. Za šest let by se jejich počet měl zvýšit na 250 a 23. Dopravní podnik hlavního města Prahy plánuje výměnu také u typů T6A5, které se vyráběly především v 90. letech minulého století.
"Ověřovali jsme i cenu současných sklolaminátových sedáků v tramvajích T3. Cena se ale postupně vyšplhala až na neuvěřitelných 5000 korun za kus, proto uvažujeme i o možnosti vlastní výroby těchto sedaček v opravně tramvají, pokud to bude nezbytné," sdělilo tiskové oddělení podniku.
V současnosti má podnik ve svém vozovém parku přes 900 tramvajových vozů.