Článek
Výsledky průzkumu, který na přelomu května a června provedla pro 4camping.cz společnost MNFORCE mezi tisícovkou lidí, potvrzují i internetoví prodejci, kteří zaznamenávají vyšší zájem o turistické boty, batohy nebo pláštěnky.
V průzkumu třetina lidí uvedla, že v létě vyrazí na kolo, jeden z osmi dotázaných plánuje vysokohorskou túru. Žádné venkovní aktivitě se o prázdninách nechystá věnovat 16 procent respondentů.
Lidé si vyzkoušeli, jak se dá trávit dovolená doma, a řadě z nich se to zalíbilo
„Češi byli vždycky národem turistů, během pandemie ale obliba outdoorových aktivit ještě narostla. Lidé si vyzkoušeli, jak se dá trávit dovolená doma v České republice, a řadě z nich se to zalíbilo,“ uvedl mluvčí 4camping Vít Hruška. Na dovolené ve stanu mohou navíc lidé ušetřit, což je v současné době vysoké inflace velkou motivací, dodal.
Češi se chystají na dovolenou strávenou doma: Skupují bazény, vířivky i zmrzlinovače
Za letní dovolenou hodlá asi třetina oslovených utratit do 10 tisíc korun za celou domácnost, a to včetně dopravy, ubytování a jídla. S výdaji mezi deseti a dvaceti tisíci počítá 27 procent Čechů.
„Šetřit chtějí lidé i na outdoorovém vybavení a jen pětina respondentů za ně letos utratí přes pět tisíc. Ceny vybavení obecně mírně rostou, lidé se snaží vybírat levnější produkty,“ dodal mluvčí.
Hole dost podražily
E-shop Alza.cz naopak podle své mluvčí Daniely Chovancové sleduje vyšší poptávku po prémiovějším zboží. Například průměrná cena trekových holí zde proti roku 2019 vzrostla o 70 procent. Turistické batohy zdražily o 12 procent, Alza jich ale letos zatím prodává asi o čtvrtinu více, největší zájem je o modely mezi 30 a 50 litry, řekla Chovancová.
Kempování v přírodě Čechy nepustilo ani po covidu
Internetový obchod Mall.cz už několik týdnů sleduje rostoucí poptávku po stanech, spacácích nebo batozích, kde prodeje meziročně vzrostly o polovinu. Více než o půlku stoupl zájem o ponča, pláštěnky a lahve na vodu. Lidé podle mluvčí e-shopu Pavly Hobíkové pořizují také oblečení do přírody, trekingové hole nebo jídlo na cesty.
„Zájem o aktivní dovolenou vidíme i na rostoucích číslech kategorie cyklistiky a vodáctví, kde se nám na sezonu podařilo dobře připravit a naskladněné máme dostatečné množství kol i lodí,“ uvedla.