Hlavní obsah

Pohled, který zná jen strojvůdce. Podívejte se na průjezd novými stanicemi metra A

Praha

Nové stanice prodloužené trasy pražského metra A se mění každým dnem. Úsek dlouhý více než šest kilometrů poprvé projely už i zkušební soupravy. S jednou takovou se svezl také štáb Novinek. Cesta z dosavadní konečné stanice Dejvická na novou konečnou Nemocnice Motol potrvá necelých devět minut. Cestující se novým úsekem poprvé projedou 6. dubna.

Pohled, který zná jen strojvůdce. Podívejte se na průjezd novými stanicemi metra AVideo: Novinky

Článek

Ve čtyřech nových stanicích metra z Dejvické do Motola vrcholí přípravy na zahájení ověřovacího provozu. Ten začne v průběhu března a soupravy metra při něm budou stanicemi projíždět v intervalech podle jízdních řádů. Teprve po skončení zkoušek může dopravní podnik spustit provoz s cestujícími.

Na trase jsou čtyři stanice – Bořislavka, Nádraží Veleslavín, Petřiny a Nemocnice Motol. Nyní jezdí ve špičce na trase A celkem 19 souprav, po otevření nových stanic by jich mělo být až 25. V novém úseku by mělo platit takzvané pásmování, to znamená, že ne všechny spoje pojedou až do Motola. Stejně je provoz řešen v koncových úsecích trasy C nebo mezi stanicemi Skalka a Depo Hostivař na trase A.

Z celého úseku prodloužujícího stávající trasu A se cestující ocitnou nejhlouběji ve stanici metra Petřiny, která je hluboká 38 metrů.

„Celá nová trasa je dlouhá 6,2 kilometru. Má čtyři stanice pro veřejnost a jednu stanici takzvanou technickou, ta je mezi stanicí Dejvice a Bořislavka. Nejdelší úsek je mezi stanicemi Dejvická a Bořislavka, což je 1,7 kilometru, a má i největší stoupání,“ uvedla výrobní ředitelka společnosti Skanska Jaroslava Reidingerová.

Stavba prodloužené trasy metra A začala v roce 2009. Plánovaný rozpočet je 22,5 miliardy korun. Podle ředitele dopravního podniku Jaroslava Ďuriše bude konečný účet asi o dvě miliardy nižší. Dopravní podnik by měl na stavbu čerpat zhruba sedm miliard korun z evropských dotací.

Výběr článků

Načítám