Článek
Ve čtyřech nových stanicích metra z Dejvické do Motola vrcholí přípravy na zahájení ověřovacího provozu. Ten začne v průběhu března a soupravy metra při něm budou stanicemi projíždět v intervalech podle jízdních řádů. Teprve po skončení zkoušek může dopravní podnik spustit provoz s cestujícími.
Na trase jsou čtyři stanice – Bořislavka, Nádraží Veleslavín, Petřiny a Nemocnice Motol. Nyní jezdí ve špičce na trase A celkem 19 souprav, po otevření nových stanic by jich mělo být až 25. V novém úseku by mělo platit takzvané pásmování, to znamená, že ne všechny spoje pojedou až do Motola. Stejně je provoz řešen v koncových úsecích trasy C nebo mezi stanicemi Skalka a Depo Hostivař na trase A.
Z celého úseku prodloužujícího stávající trasu A se cestující ocitnou nejhlouběji ve stanici metra Petřiny, která je hluboká 38 metrů.
„Celá nová trasa je dlouhá 6,2 kilometru. Má čtyři stanice pro veřejnost a jednu stanici takzvanou technickou, ta je mezi stanicí Dejvice a Bořislavka. Nejdelší úsek je mezi stanicemi Dejvická a Bořislavka, což je 1,7 kilometru, a má i největší stoupání,“ uvedla výrobní ředitelka společnosti Skanska Jaroslava Reidingerová.
Stavba prodloužené trasy metra A začala v roce 2009. Plánovaný rozpočet je 22,5 miliardy korun. Podle ředitele dopravního podniku Jaroslava Ďuriše bude konečný účet asi o dvě miliardy nižší. Dopravní podnik by měl na stavbu čerpat zhruba sedm miliard korun z evropských dotací.