Hlavní obsah

Podzemní propojení pražských nádraží? Železnice o tom uvažuje

Správa železnic oživuje plány na propojení pražského Masarykova a hlavního nádraží. Vedle nadzemního koridoru je ve hře podchod vybavený pojízdným dopravníkem, jaký bývá na velkých mezinárodních letištích. Projekt za zhruba 400 miliónů korun, který by usnadnil a zrychlil spojení obou pražských nejvytíženějších nádraží, je součástí připravovaného železničního spojení na pražské letiště a dále do Kladna, řekl mluvčí Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Jakub Ptačinský.

Foto: Michaela Říhová, Právo

Masarykovo nádraží v Praze

Článek

Trať z letiště by měla končit právě na Masarykově nádraží. Spojením tohoto nádraží s hlavním nádražím by správa železnic vyhověla požadavkům Evropské unie, která se na stavbě trati, dříve označované za rychlodráhu, má finančně podílet. Požaduje ale, aby vlaky z letiště končily na nádraží s mezinárodním provozem, což Masarykovo nádraží nesplňuje.

„Nadzemnímu řešení brání celá řada budov, reálné je tak pouze souběžně s magistrálou,” uvedl Ptačinský. O konkrétní podobě spojení zatím není definitivně rozhodnuto. Ve hře tak stále zůstává zahloubený pohyblivý chodník, nebo jen varianta pěšího podzemního průchodu. Vzdálenost obou nádraží je vzdušnou čarou pouhých 500 metrů, dodal Ptačinský.

Foto: ROPID

Rekonstrukce na hlavním nádraží si vyžádá omezení vlaků PID.

Různá řešení na propojení obou nádraží se v minulosti objevovala během všech významných fází přípravy železničního spojení na pražské letiště. Podle správy železnic bude potřeba takovéto mnohdy futuristicky vyhlížející projekty mít v záloze pro případ, že by unie nevzala zpět zaústění dráhy z letiště do mezinárodně významného železničního uzlu jako podmínku pro spolufinancování trati na letiště.

Výběr článků

Načítám