Článek
Jízda bohužel nebyla určena veřejnosti, svezli se jen zaměstnanci. „Ve čtvrtek odpoledne mohli Pražané spatřit tuto tramvaj v pražských ulicích, kdy jsme ji vypravili na jízdu bez cestujících. A v pátek dopoledne byla k vidění ve Stromovce na smyčce, kde si ji mohli zájemci vyfotografovat,“ řekla Novinkám Aneta Řehková, mluvčí dopravního podniku Praha.
Tramvaj z německé Postupimi přijela do Prahy pouze na rekonstrukci, na které se podílela Opravna tramvají DPP. Ta v Hostivaři funguje od roku 1968.
„Tramvaj KT4D pochází ze sedmdesátých let a byla určena především na export do tehdejší Německé demokratické republiky. Kromě ní jsme pro Postupim již dříve modernizovali dalších 12 vozů KT4DC,“ řekl Oldřich Vytiska, technický ředitel DPP.
Tramvajový vůz KT4D byl vyvinut mezi lety 1967 až 1973, vyráběl se v ČKD v Praze. Výjimečný na něm byl kloubový mechanismus, za který dostali jeho výrobci Zdeněk Drbohlav a Josef Vrzal československý patent.
Prototyp 001, který byl v Praze k vidění, byl součástí veřejné dopravy v Postupimi až do roku 1989, kdy byl odstaven. Mezi lety 1998 až 2001 proběhla jeho renovace, po níž byl vůz využíván k vyhlídkovým jízdám. Prototyp 002 jezdil také do roku 1989, ale na rozdíl od prvního byl později sešrotován.