Článek
Díky adhezním vlastnostem poskytuje i velmi slabá vrstva maziva dlouhotrvající ochranu. Upravený vůz tramvaje T3 vstřikuje mazací směs na koleje právě v místech, kde dochází ke zvýšení hluku. Směs vytváří suchou povrchovou vrstvu s velkým účinkem. Udrží se i na mokrých kolejích po dlouhou dobu.
Tento speciální vůz má dopředu přesně definovanou trasu a jízdní řád. V pátek například jezdil v centru města a zamířil i na Barrandov.
Provoz tramvaje startuje každý den v brzkých ranních hodinách, zhruba okolo páté ranní. Končí pozdě večer.
„Tato speciální tramvaj denně ujede zhruba 200 až 250 kilometrů. Máme pokryto 140 kilometrů tramvajových tratí. Podle zkušeností kolegů to skutečně funguje, po aplikaci té mazací směsi tak byl ten hluk při projetí tramvaje daleko nižší,“ doplňuje mluvčí Dopravního podniku hl. m. Prahy Jiří Štábl.
Po uplynutí zkušebního provozu se teprve Dopravní podnik bude rozhodovat, zda zařízení od soukromé firmy odkoupí, či nikoliv. Počáteční náklady na toto zařízení byly pro Dopravní podnik minimální. Doposud investoval zhruba 30 000 korun, a to do úpravy vozu spojených s instalací zařízení. Po dobu zkušebního provozu bude Dopravní podnik hradit pouze mazací médium.