Hlavní obsah

Po požáru na nádraží už přes Bohumín jezdí vlaky

Právo, ČTK, Aleš Honus
Bohumín

První osobní vlaky projely v noci na úterý přes železniční nádraží v Bohumíně, které bylo od čtvrtka vyřazeno z provozu kvůli rozsáhlému požáru v technologické budově. Během dne se na trať vracejí i denní spoje EuroCity na lince mezi Varšavou a Vídní. Další provoz vlaků Českých drah i spojů ostatních dopravců by měl být postupně obnoven do středečního rána.

Foto: HZS Moravskoslezského kraje

Požár na nádraží v Bohumíně způsobil škody odhadované až na 200 miliónů korun.

Článek

Ještě nějakou dobu ovšem potrvá, než vlaky začnou jezdit podle jízdního řádu. Některé měly velké zpoždění, jiné naopak musely vyjíždět dřív, aby se vešly na trať.

„Protože jsou i nadále přesunuty technologické činnosti, například výměna lokomotiv nebo manipulace s přímými vozy, do stanice Ostrava-hlavní nádraží, budou všechny vlaky odjíždět z Bohumína hned po ukončení výstupu a nástupu cestujících. Tento odjezd tak může být i několik minut před plánovaným odjezdem podle původních jízdních řádů,“ vysvětlil mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.

Foto: HZS Moravskoslezského kraje

Požár na nádraží v Bohumíně

Foto: HZS Moravskoslezského kraje

Následky nočního požáru v Bohumíně

V noci na středu České dráhy částečně obnoví také provoz osobních regionálních vlaků ve stanici Bohumín. Vzhledem k omezení kapacity tratě i snížené rychlosti jízdy budou vlaky osobní dopravy jezdit od 17. února do odvolání v úseku Ostrava-hl. n.–Bohumín–Český Těšín podle výlukového jízdního řádu.

Omezení trvají

„V regionální dopravě pojedou osobní vlaky z Ostravy-hlavního nádraží asi o 10 minut dřív, tedy přibližně v každou 25. minutu, aby do Dětmarovic přijely včas nebo s minimálním zdržením a dále do Českého Těšína jely dle platného jízdního řádu. Podobně opačným směrem pojedou osobní vlaky z Českého Těšína dle platného jízdního řádu, z Dětmarovic do Ostravy-hlavního nádraží pojedou zhruba o 12 minut déle a budou přijíždět do Ostravy-hl. n. přibližně v každou 35. minutu,“ dodal Šťáhlavský.

Mimo stanici Bohumín pojedou až do odvolání vlaky SC/EC/IC/Ex linek Praha–Varšava (odklon přes Chalupki), Praha–Žilina/Košice (odklon přes Havířov).

Všechny vlaky, které končí nebo začínají jízdu v Bohumíně, budou ukončeny, respektive budou vyjíždět ze stanice Ostrava-hlavní nádraží. Ve směru Bohumín, respektive Karviná bude až do odvolání zajištěna k těmto vlakům náhradní autobusová doprava.

Škoda až 200 miliónů

Komplikace na železnici v Bohumíně způsobil minulý týden středeční požár rozvaděče, rozvodů a zabezpečovacího zařízení. Hořet začalo ve středu před 21.30 v technologické místnosti ústředního stavědla vedle železniční stanice.

Příčina požáru není známa. Policie případ vyšetřuje jako obecné ohrožení z nedbalosti. Hořelo ještě na dvou místech. Ve velké hale, kde se opravují kolejová vozidla, hořely v desetimetrové výšce rozvody kabelů, požár zasáhl i venkovní prostor chráničky elektrorozvodů. Úplná obnova zařízení potrvá minimálně devět měsíců. Škoda se zatím odhaduje v rozmezí mezi 100 až 200 milióny korun.

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám