Článek
Ještě nějakou dobu ovšem potrvá, než vlaky začnou jezdit podle jízdního řádu. Některé měly velké zpoždění, jiné naopak musely vyjíždět dřív, aby se vešly na trať.
„Protože jsou i nadále přesunuty technologické činnosti, například výměna lokomotiv nebo manipulace s přímými vozy, do stanice Ostrava-hlavní nádraží, budou všechny vlaky odjíždět z Bohumína hned po ukončení výstupu a nástupu cestujících. Tento odjezd tak může být i několik minut před plánovaným odjezdem podle původních jízdních řádů,“ vysvětlil mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.
V noci na středu České dráhy částečně obnoví také provoz osobních regionálních vlaků ve stanici Bohumín. Vzhledem k omezení kapacity tratě i snížené rychlosti jízdy budou vlaky osobní dopravy jezdit od 17. února do odvolání v úseku Ostrava-hl. n.–Bohumín–Český Těšín podle výlukového jízdního řádu.
Omezení trvají
„V regionální dopravě pojedou osobní vlaky z Ostravy-hlavního nádraží asi o 10 minut dřív, tedy přibližně v každou 25. minutu, aby do Dětmarovic přijely včas nebo s minimálním zdržením a dále do Českého Těšína jely dle platného jízdního řádu. Podobně opačným směrem pojedou osobní vlaky z Českého Těšína dle platného jízdního řádu, z Dětmarovic do Ostravy-hlavního nádraží pojedou zhruba o 12 minut déle a budou přijíždět do Ostravy-hl. n. přibližně v každou 35. minutu,“ dodal Šťáhlavský.
Mimo stanici Bohumín pojedou až do odvolání vlaky SC/EC/IC/Ex linek Praha–Varšava (odklon přes Chalupki), Praha–Žilina/Košice (odklon přes Havířov).
Všechny vlaky, které končí nebo začínají jízdu v Bohumíně, budou ukončeny, respektive budou vyjíždět ze stanice Ostrava-hlavní nádraží. Ve směru Bohumín, respektive Karviná bude až do odvolání zajištěna k těmto vlakům náhradní autobusová doprava.
Škoda až 200 miliónů
Komplikace na železnici v Bohumíně způsobil minulý týden středeční požár rozvaděče, rozvodů a zabezpečovacího zařízení. Hořet začalo ve středu před 21.30 v technologické místnosti ústředního stavědla vedle železniční stanice.
Příčina požáru není známa. Policie případ vyšetřuje jako obecné ohrožení z nedbalosti. Hořelo ještě na dvou místech. Ve velké hale, kde se opravují kolejová vozidla, hořely v desetimetrové výšce rozvody kabelů, požár zasáhl i venkovní prostor chráničky elektrorozvodů. Úplná obnova zařízení potrvá minimálně devět měsíců. Škoda se zatím odhaduje v rozmezí mezi 100 až 200 milióny korun.