Hlavní obsah

Po kolapsu na Žižkově zvažují pražští politici odklad oprav Vinohradské

Právo, Novinky, Kateřina Severová, Renata Bohuslavová

Plánovaná oprava pražské Vinohradské třídy by se mohla posunout, dotčené radnice o tom alespoň budou jednat s vedením města. Důvodem jsou obavy z dopravního kolapsu po zkušenostech ze Žižkova, kde začala rekonstrukce Husitské ulice.

Dolínek k opravám ve VinohradskéVideo: Novinky

Článek

Kolaps dopravy a naštvaní řidiči v autech, cestující v MHD i chodci, takový obrázek nabízel v posledních dnech pražský Žižkov. Kvůli opravám Husitské ulice nabíraly autobusy a tramvaje začátkem týdne zpoždění v řádu desítek minut

Radnice Prahy 3 se vyjádřila k současné situaci na Žižkově tak, že Technická správa komunikací (TSK) společně s magistrátem nezvládla přípravu rekonstrukce. Teď má obavy z plánovaných oprav Vinohradské třídy.

Ty by měly podle dřívějších informací začít letos v květnu kvůli havarijnímu stavu tramvajových kolejí, teď je možné, že se na základě kolapsu v žižkovských ulicích posunou. Dotčené radnice z Prahy 3, 2 a 10 by o tom měly jednat s náměstkem primátorky Petrem Dolínkem (ČSSD).

„V příštích dvou měsících rozhodneme o tom, kdy začnou další opravy, jestli začnou ještě letos a jestli některé etapy nebudou přesunuty na březen 2019 právě z důvodu toho, aby daná oblast Prahy byla průjezdná,” řekl Novinkám Dolínek s ohledem na rekonstrukci Husitské ulice na Žižkově.

„V minulých dnech jsme se sešli s panem Dolínkem a mluvili o možném posunutí začátku rekonstrukce, například do chvíle, až se zase částečně otevře Husitská ulice,“ potvrdila Právu místostarostka Prahy 3 pro dopravu Lucie Vítkovská (ODS).

Foto: Mapy.cz

Podle Dolínka se nejedná o úplně nutné opravy. „Nejsou havarijní, ale jsou takřka před havarijním stavem, třeba u tramvají,” dodal pražský radní pro dopravu.

To, že je termín začátku oprav Vinohradské třídy zatím otevřený, potvrdila i mluvčí Dopravního podniku (DPP). „V současné době je časování rekonstrukce v řešení,“ sdělila Hana Pohanová.

Foto: IPR Praha

Vizualizace opravené podoby Vinohradské

Vinohradská by se měla po rekonstrukci zcela proměnit. Měly by přibýt stromy, rozšířit se chodníky a přesunout se některé tramvajové zastávky.

Proti Husitské ulici, kdy jde o projekt TSK, měl plán rekonstrukce Vinohradské od počátku na starosti Institut plánování a rozvoje (IPR). „V případě Husitské jsme byli pouze konzultanti. Co se týče Vinohradské, tak tady jsme vytvořili již před několika lety koncepční studii, která zahrnuje například rozmístění zastávek nebo stromů,“ vysvětlil Právu mluvčí IPR Marek Vácha.

Kolaps na Žižkově

Husitská ulice v Praze 3 se uzavřela v pondělí, od té chvíle nastala v Táboritské a Seifertově ulici, jimiž řidiči opravovaný úsek objíždějí, doslova dopravní apokalypsa. Tvořily se kolony a cestující se museli obrnit trpělivostí, neboť tramvaje a autobusy nabíraly velká zpoždění. Ve čtvrtek už byla sice situace v místě o poznání klidnější, ale přesto na místě museli hlídkovat policisté.

Město se za organizaci oprav nevyhnulo kritice. Plánování takto rozsáhlé rekonstrukce přitom podle vyjádření Technické správy komunikací, která opravy Husitské provádí, probíhalo několik let. „Součástí byla v tomto případě samozřejmě i architektonická studie a projektová dokumentace, kterou si nechala zpracovat v roce 2016 Praha 3,“ uvedla mluvčí TSK Barbora Lišková.

Foto: Petr Janiš, Právo

Doprava na Žižkově nabírá zpoždění, i když se situace v posledních dnech trochu uklidnila.

Rekonstrukci předcházela podle jejích slov i informační kampaň. „Občané v nejbližším okolí byli informování za pomoci letáků, které dodavatel roznesl po bytových domech a provozovnách. Dále proběhlo informování občanů ve spolupráci s městskou částí pomocí plakátů. Vše v předstihu jeden měsíc před zahájením stavby,“ dodala Lišková.

Neukáznění řidiči?

Rekonstrukce Husitské je rozdělena na tři etapy, v první z nich stavbaři pracují mezi křižovatkami s Trocnovskou ulicí a Orebitskou ulicí.

Podle TSK není za současným dopravním kolapsem na Žižkově špatně naplánovaná rekonstrukce, ale především neukázněnost řidičů.

„V rámci značení objízdné trasy bylo v Seifertově ulici zrušeno parkování vozidel podél chodníku směrem do centra. Zde je veden plnohodnotný jízdní pruh mimo koleje. Řidiči tento uvolněný pruh nevyužívají, stojí na kolejích a tím blokují provoz MHD. Někteří dokonce v jízdním pruhu parkují,“ podotkla Lišková.

Foto: IPR Praha

Vizualizace opravené podoby Vinohradské na Floře

Ačkoli ve čtvrtek byla už situace v Táboritské i Seifertově ulici klidnější, magistrát plánuje další opatření, která by měla dopravu v místě zlepšit. „Měli jsme několik jednání s dodavateli a zkusíme prolnout etapizaci oprav tak, aby se práce zkrátily,“ řekl dříve Dolínek.

Situaci v Praze komplikuje navíc i několikaměsíční probíhající rekonstrukce Zenklovy ulice.

Související články

Výběr článků

Načítám