Článek
Vestibul jedné z nejvytíženějších stanic pražského metra u křižovatky ulic Nádražní a Plzeňská byl zavřený od loňského 25. září.
Během prací vyměnil pražský dopravní podnik (DPP) eskalátory, ale zabýval se třeba i průsaky v eskalátorovém tunelu, elektrorozvody či osvětlením. Nové schody by měly být energeticky úspornější i bezpečnější.
„Všechno zařízení související s eskalátory a jejich provozem prošlo kompletní výměnou. Cestující si na první pohled určitě změny všimne, došlo k výměně celého opláštění, eskalátory jsou zakryté nerezovými plechy, byly vyčištěny podhledy, takže tunel je celkově světlejší,“ řekl Novinkám technický pracovník DPP Martin Kodrle.
Řada lidí uvítala otevření vestibulu s úlevou. „Jsem z toho nadšený, konečně zase budu moct jezdit normálně. Docela mi to komplikovalo život, musel jsem jezdit tramvají,“ svěřil se jeden z cestujících oslovený Novinkami. Jiný se zamýšlel nad tím, proč to trvalo tak dlouho.
„Devět měsíců není dlouhá doba, není to jen o výměně technologie, ale i o spoustě stavebních prací, které mají své technologické postupy, které se musí dodržovat,“ hájil postup prací Kodrle.
„Technologie v některých stanicích jsou již skutečně zastaralé, konkrétně na Andělu nám sloužily přes třicet let,” uvedl k rekonstrukci ředitel dopravního podniku Martin Gillar.
Dodal, že v září podnik plánuje dokončit rekonstrukci ve stanici Náměstí Republiky a v říjnu začnou práce ve stanici Karlovo náměstí.