Článek
Lidé holdující tvrdému alkoholu už za sebou mají druhý víkend, aniž by si v baru mohli objednat panáka vodky, džinu nebo whisky. Milovníky míchaných nápojů však už uplynulý pátek a sobotu večer uspokojilo několik podniků namíchanými drinky přímo od výrobců. Originální plechovky, ve kterých jsou již hotové namíchané koktejly, jsou populární především v zahraničí, ale jakmile se minulý týden objevil v Česku jejich distributor, provozovatelé podniků mu málem utrhli ruce.
„Normálně na tyhle směsi Češi moc nejsou, ale teď se po tom jen zaprášilo. O víkendu jsem prodal skoro všechny zásoby. Lidi, kteří jsou totiž naučení na Jacka Danielse nebo pijí cosmopolitan a mojito, se na víno ani pivo nedají. A tyhle namíchané směsi chutnají téměř stoprocentně stejně. Normální pravidelný pijan nepozná ani rozdíl. Navíc vyjdou i levněji. Běžně prodávám Jacka s colou za 115 korun, tady v plechovce stojí 90 korun,“ řekl Právu Milan Tomeček z pražského baru, který na míchané koktejly láká už na tabuli před klubem. Podle svých slov nevyřešil provozovatel baru situaci takto šalamounsky jako jediný.
„Vím o několika dalších podnicích, kde tyto směsi mají, nebo je tam kvůli turistům měli dokonce i dříve. Ale já další dokupovat nehodlám a věřím, že už bude za pár dní toto nesmyslné nařízení za námi. Tohle je bar s diskotékou a tržby mi za tu dobu klesly o 75 procent,“ dodal provozovatel baru na Vinohradské ulici.
Ministerstvo zdravotnictví nijak konkrétně nekomentovalo nové oblíbené, již zhotovené koktejly v plechovkách. Na námi zaslané fotografie pouze mluvčí ministerstva Vlastimil Sršeň zopakoval, že „nařízení ministra se týká všech nápojů s obsahem etanolu nad 19,99 procenta“. Toho již namíchané koktejly, které obsahují například deset procent alkoholu, nedosahují, a tak si alespoň jejich prostřednictvím mohou pijáci připomenout chuť svých oblíbených kořalek.