Článek
Vedle zastavení příprav kanálu Dunaj-Odra-Labe, za jehož výstavbu opakovaně lobboval prezident Miloš Zeman, slibují koaliční strany i zrušení územních rezerv, které obcím v jeho uvažované trase komplikovaly rozvoj.
Rozhodnutí nepochybně potěší i vědce a ekology, kteří úvahy o vybudování kanálu na českém území označovali za zcestné.

Návrh vedení kanálu Dunaj-Odra-Labe
V kapitole dopravy hovoří nová koalice i o tom, že „po odborném posouzení vlivu na bezpečnost provozu” dojde na vybraných úsecích dálnic ke zvýšení nejvyšší povolené rychlosti na 150 kilometrů v hodině.
Nákladní kamionoví dopravci musí počítat s tím, že koalice prověří „rozšíření mýtného”, aby se tranzitní dopravě nevyplácelo objíždět zpoplatněné úseky.
Řidiči mohou doufat, že budou dostavěny „prioritní dálniční stavby”, jimiž jsou Pražský okruh, dálnice D35 a dokončení D1.