Článek
Vedle dlouhodobých priorit jako otevření škol pro nejmladší žáky nebo praktické výuky ve středních a vysokých školách by podle něj ministerstvo chtělo umožnit třeba i skupinové konzultace. Termín pro návrat musí určit ministerstvo zdravotnictví, dodal.
„Návrat prvních stupňů základních škol je významně epidemiologicky lepší v rotačním schématu týden (doma) a týden (ve škole). To znamená, že to není jen redukce žáků na polovinu, ale významně se redukuje to epidemiologické riziko,” uvedl ministr.
Ministerstvo školství připravuje plán doučování. Na dva až tři roky
„Rotační způsob pro celý první stupeň umožňuje a vytváří prostor nejen pro návrat celého prvního stupně, ale také pro zvýšený návrat praktické výuky ve školách středních,” řekl. Praktická výuka by se podle něj měla obnovit i v závěrečných ročnících vysokých škol.
Ministerstvo školství chce podle Plagy v první fázi rovněž otevřít mateřské školy, ale pouze pro povinné předškolní vzdělávání dětí, a to ve skupinách po 15 dětech.
Návrat posledních ročníků základních a středních škol by byl podle Plagy momentálně kontraproduktivní. Studenti by se podle něj mohli do škol vracet na základě dobrovolnosti.
Rozhodnutí do Velikonoc
Pokud by se měly školy otevřít od 12. dubna, rozhodnutí by mělo padnout do Velikonoc.
Návrat dětí do škol by měl vycházet ze situace v regionu, navrhují Piráti a STAN
Od 1. března jsou kvůli zhoršení epidemie covidu-19 otevřené jen školy pro děti zdravotníků a dalších vybraných profesí. Ostatní žáci a studenti se učí z domova. Ministr zdravotnictví Jan Blatný (za ANO) minulý týden uvedl, že by se do lavic mohli začít vracet zřejmě v druhé polovině dubna.
Zástupci Pirátů a STAN ocenili, že akceptuje jejich návrhy pro druhou fázi otevírání škol, která počítá s posílením role ředitelů a zřizovatelů a důrazem na možnost rozdílného postupu v regionech. Chtějí ale jasné podmínky a termíny.
Datum 12., případně 19. dubna považují za reálný. Problém s 12. dubnem nemá ani koalice Spolu tvořená ODS, TOP 09 a lidovci. Ta se však staví odmítavě k regionálnímu principu rozvolňování.