Hlavní obsah

Piráti v Praze chtějí parkovací zóny rezidentům dvojnásobně zdražit

Podle šéfa pražského zastupitelského klubu Pirátů Viktora Mahrika by se měla roční cena za rezidenční parkování v městských zónách zdvojnásobit. Reagoval tak na čtvrtečním zastupitelstvu na interpelaci občana, který si stěžoval na výši ceny jízdného v MHD oproti ceně parkování pro rezidenty. Mahrik mu dal za pravdu a mluvil o „parkovacím socialismu“.

Foto: Jakub Mračno, Právo

Jedním z častých důvodů kritiky placeného parkování je i nedostatek míst pro návštěvníky, takzvaná oranžová zóna (vpravo), v modré zóně pak mohou návštěvníci parkovat jen s jednorázovou kartou za 120 korun (vlevo).

Článek

„Problém je, že Praha podle mého názoru v současné době velmi dotuje parkování. Ceny, které platí lidé za parkování, jsou hluboko pod cenou nákladů,“ řekl poté Novinkám.

„To má potom spoustu nedostatků. Například se nedá pořádně zaparkovat na silnicích a město kanibalizuje parkovací domy,“ doplnil Mahrik.

Stavbu metra D odsouhlasili zastupitelé. První má být úsek Pankrác - Nové Dvory

Ekonomika

Z těchto důvodu by zdražení podle Mahrika mělo být předmětem další debaty. Kdyby záleželo na něm, zvýšil by dosud poloviční cenu za parkování ve vymezené oblasti na cenu za parkování v celé městské části.

Tu by zase dále zvýšil tak, aby odpovídala kuponu za MHD, který ročně vyjde pro dospělého na 3 650 korun. „Takže řekněme, že třeba na dvojnásobek,“ uvedl s tím, že jde o cenu „za jednu nádrž” paliva.

Modré zóny v Praze fungují 25 let. Nápad regulovat parkování je však starší

AutoMoto

Ceny za parkování pro rezidenty se v Praze liší podle městských částí, dražší jsou v centru, levnější na periferiích hlavního města. Například občan Prahy 9 si tak může vybrat, zda si zakoupí oprávnění pro parkování v celé městské části za 1200 korun ročně nebo jen v jedné z oblastí, kde rezident bydlí, například v Libni či Vysočanech, což vyjde na 600 korun.

Internet je naše moře. Jak Piráti plují českou politikou

Volby

Výběr článků

Načítám