Článek
„Problém je, že Praha podle mého názoru v současné době velmi dotuje parkování. Ceny, které platí lidé za parkování, jsou hluboko pod cenou nákladů,“ řekl poté Novinkám.
„To má potom spoustu nedostatků. Například se nedá pořádně zaparkovat na silnicích a město kanibalizuje parkovací domy,“ doplnil Mahrik.
Stavbu metra D odsouhlasili zastupitelé. První má být úsek Pankrác - Nové Dvory
Z těchto důvodu by zdražení podle Mahrika mělo být předmětem další debaty. Kdyby záleželo na něm, zvýšil by dosud poloviční cenu za parkování ve vymezené oblasti na cenu za parkování v celé městské části.
Tu by zase dále zvýšil tak, aby odpovídala kuponu za MHD, který ročně vyjde pro dospělého na 3 650 korun. „Takže řekněme, že třeba na dvojnásobek,“ uvedl s tím, že jde o cenu „za jednu nádrž” paliva.
Modré zóny v Praze fungují 25 let. Nápad regulovat parkování je však starší
Ceny za parkování pro rezidenty se v Praze liší podle městských částí, dražší jsou v centru, levnější na periferiích hlavního města. Například občan Prahy 9 si tak může vybrat, zda si zakoupí oprávnění pro parkování v celé městské části za 1200 korun ročně nebo jen v jedné z oblastí, kde rezident bydlí, například v Libni či Vysočanech, což vyjde na 600 korun.