Článek
Vlaky byly vyrobeny v letech 2003 až 2004 v Itálii, tudíž i tam putovaly na opravu. Dva zdevastované vozy vlaku Pendolino opravila společnost Alstom.
Teď už vozy stojí v pražském depu, kde se připojily ke zbytku soupravy. Oprava vyšla na víc než 200 miliónů korun, i tak se ale podle systémového specialisty Českých drah Jana Studeníka vyplatila.
„Rozhodně by byla škoda, kdyby nám potom zbyly zbývající vozy z celé jednotky, protože jednotka má sedm vozů. Těžce poškozeny byly jen dva vozy. S pěti vozy bychom nemohli samostatně jezdit, takže ty dva vozy se musely dovyrobit. Abychom měli celou flotilu sedmi pendolin kompletní, tak z tohoto důvodu se to vyplatilo,“ vysvětlil Studeník.
Stejná kabina
Kabina, která po nárazu byla doslova rozdrcena (po nehodě zbyla vlastně jen střecha), vypadá nyní k nerozeznání od té původní. „Všechny prvky, které známe z ostatních pendolin, byly znova vyrobeny. Bylo to hodně složité, protože ty věci se dnes už nevyrábějí. Všichni výrobci museli znova vytáhnout staré výkresy a vyrobit úplně ten samý prvek, aby to vše vypadalo úplně stejně jako původní staré pendolino,“ prozradil Studeník.
Zkoušky a modernizace
Vlak má za sebou kontrolu nápravových tlaků v depu v Brně i první zkušební jízdu. „Teď už čeká jen na to, kdy se přistaví na revitalizaci interiérů, která probíhá na všech jednotkách, a i tato jednotka bude podrobena modernizaci,“ prozradil systémový specialista s tím, že vlak například dostane nové sedačky.
Na trať Praha–Ostrava by se vlak mohl vrátit v polovině srpna.