Článek
Středeční prohlídka poškozeného vozu, který byl odtažen do hlavního města, neodhalila vyšší škodu, než bylo původně odhadovaných 150 miliónů korun.
Prohlídku společně provedli zástupci Českých drah, společnosti Alstom, která je výrobcem souprav a pojišťovny. Alstom nyní vypracuje drahám kalkulaci opravy.
KOMENTÁŘ DNE:
Lyžařské Nagano - Nedá se nic dělat, dnešní komentář musí být sportovní, protože jedna mladá dáma přepsala lyžařské dějiny země. Čtěte zde >>
Komise jasně zjistila, že vozidlo (pendolino) bylo před nehodou v naprostém pořádku a že v žádném případě nemělo jakýkoli podíl na této mimořádné události, uvedl přednosta.
Správně zareagoval i strojvedoucí, který zatáhl za rychlobrzdu a poté utekl z řídící kabiny. Náraz, při kterém do vozu vlétly dvě tunu vážící palety plechových desek, zdevastoval jak kabinu strojvedoucího, tak i prostor za ní včetně šesti řad sedadel.
Díky zpomalení vlak nevykolejil
Snížení rychlosti ze 160 na 142 kilometrů přispělo k tomu, že vozidlo nevykolejilo, což by vedlo k vyššímu počtu obětí i rozsahu poškození vozu.
Alstom nyní musí zjistit od svých dodavatelů, zdali a za jakých podmínek budou schopni dodat komponenty pro opětovnou výrobu kastle vagonu.
Pokud nebude oprava ekonomicky výhodná, zvažují České dráhy i jinou variantu, jako je například nákup podobného vozidla, která na italských železnicích v současnosti stále jezdí.
Prioritou je ale oprava, a to co nejrychlejší, aby se celá souprava mohla vrátit zpět do provozu.
Nehodu ve Studénce nepřežili tři lidé, skoro 20 jich bylo zraněno. Soud v pátek poslal do vazby polského řidiče kamiónu, který vjel na přejezd, přestože už svítila červená světla. Padesátiletému muži hrozí za obecné ohrožení z nedbalosti tři až deset let vězení. [celá zpráva]