Článek
Částečně poničeny jsou i další kabely, ty však v tuto chvíli podle Samce není třeba vyměnit. Pokud by to nutné bylo, termín otevření by se zřejmě opět posunul. Demontované kabely poničily přívalové deště, firma je odstranila z tzv. chrániček, které jsou umístěny v chodnících v tunelu.
Nyní ČKD čeká na technické řešení projektanta a pokyn správce stavby, firmy Inženýring dopravních staveb (IDS), kam má kabely uložit. "Jde o to, aby se neopakovaly problémy při případném výskytu vody v šachtách, kudy kabely vedou," uvedl mluvčí. S tím jsou spojeny i některé stavební úpravy, které bude nutné provést. "Například vyčištění chrániček a podobně," řekl. Tyto práce by měla podle Samce provést stavební firma Metrostav, která je dodavatelem stavební části Blanky.
KOMENTÁŘ DNE:
Lyžařské Nagano - Nedá se nic dělat, dnešní komentář musí být sportovní, protože jedna mladá dáma přepsala lyžařské dějiny země. Čtěte zde >>
Zprovoznění Blanky naplánovala IDS na 15. září letošního roku. "Platí, že uděláme maximum, abychom vše včetně komplexních zkoušek dokončili na konci července 2015. Pokud by ale bylo třeba vyměnit i další kabely, termín by mohl být opět odložen. Zatím tato situace nenastala, takže nyní nechceme spekulovat o žádném jiném termínu," uvedl Samec.
Blankou se mělo jezdit už před čtyřmi lety
Do tunelu Blanka natekla voda v roce 2013 vjezdy na Letenské pláni a na Malovance. Následně se dostala do chodníků, pod nimiž voda kabely poškodila. V té době totiž ještě nebyly dokončeny a plně funkční vodotěsné poklopy na chodnících. Praha se následně přela s dodavateli, kdo je za situaci zodpovědný a kdo výměnu zaplatí.