Hlavní obsah

Ostravský doubledecker se už projel ulicemi

Právo, Pavel Karban
Ostrava

Historicky první, zatím však jen zkušební jízdu absolvoval ulicemi Ostravy v pátek dopoledne jeden ze dvou doubledeckerů. Ty spojí první přímou linkou dvě turistická lákadla ve městě, industriální Dolní oblast Vítkovice (DOV) a zoo.

Ostravský doubledecker se už projel ulicemiVideo: Pavel Karban, Právo

Článek

„Je to určitě unikátní záležitost, věřím, že udělá radost nejen lidem z Ostravy, ale všem, kteří Ostravu navštíví,“ poukázal generální ředitel Dopravního podniku Ostrava (DPO) Daniel Morys.

Dodal, že na lince 88 mezi DOV a zoologickou zahradou bude jezdit o sobotách, nedělích a svátcích od května 2021. Dosud musí lidé, kteří se chtějí přesunout z DOV do zoo městskou hromadnou dopravou, přestupovat.

Foto: Pavel Karban, Právo

Výška autobusů je čtyři metry, délka 12,3 metru. V horním patře je 55 míst k sezení, v dolním 13.

Mimo sezonu nasadí DPO doubledeckery na linku 78 spojující ostravskou část Porubu a průmyslovou zónu Hrabová, a to jen v pracovní dny. Jezdit na ní bude už od letošního 1. listopadu. „Pomůže doplnit kapacitu lince 48, která nemá tak přímé spojení a zrychlí přesun lidí mezi Porubou a průmyslovou zónou,“ vysvětlil a dodal, že mimo sezonu budou autobusy o víkendech k pronajmutí.

Ostravské doubledeckery připomínají klasické anglické dvoupatrové autobusy. Jsou ale přizpůsobeny dopravě v Ostravě. „Jsou zhruba od 20 až 30 centimetrů nižší, aby projely pod všemi překážkami, které ve městě jsou,“ prozradil Morys a dodal, že oba mají motor na CNG.

Do Ostravy dorazily ekologické doubledeckery

Ekonomika

Výška autobusů je čtyři metry, délka 12,3 metru. V horním patře je 55 míst k sezení, v dolním 13. Doubledeckery disponují klimatizací, wi-fi připojením, kamerovým systémem i USB konektory. Vyvedeny jsou v modrých barvách, po stranách jsou na nich vyobrazena turisticky zajímavá a známá místa moravskoslezské metropole.

„Věřím, že se stanou součástí ostravské DNA,“ řekl generální ředitel, který za největší zážitek při jízdě doubledeckerem považuje pohled přes prosklenou střechu z horního patra. „Někdo kdysi řekl, že nejhezčí pohled na svět je ze hřbetu koně. My v Ostravě říkáme, že z horního patra doubledeckeru,“ smál se.

Ovládání doubledeckeru není složité. Míní to alespoň vedoucí dopravy DPO Martin Chleboun. On sám si za jeho volant sedl poprvé ve čtvrtek a druhý den už brázdil ulice města. „Je to krásné svezení. Musí se dávat pozor samozřejmě na tu výšku, stromy asi budou největší problém. Je potřeba přemýšlet při plánování trasy. Pokud se tohle vychytá, tak to bude pro cestující myslím zážitek,“ popsal.

Výběr článků

Načítám