Článek
„K reklamační opravě doubledeckerů dochází po třech letech kontinuálního provozu. Ve výrobním závodě ve Španělsku se obě vozidla vystřídají, první vůz je již na místě,“ sdělila Právu mluvčí DPO Tereza Šnoblová.
Dodala, že v rámci reklamační opravy budou řešeny defekty lakování, ale i lokální koroze a netěsnosti v kabině řidiče. Zjednodušeně řečeno doubledeckery začaly na mnoha místech rezivět a zatéká do nich.
„Oba vozy jsme vysoutěžili s pětiletou zárukou. Během provozu se nasbíralo několik vad včetně vad na laku, který je rovněž chráněn zárukou a tak DPO přikročil k uplatnění reklamace. Oba vozy by se měly do provozu vrátit do konce dubna tohoto roku,“ sdělil náměstek ostravského primátora pro dopravu Jan Dohnal (ODS).
Do Ostravy dorazilo prvních šest trolejbusů nové generace, jezdit mohou i bez trolejí
Poschoďové autobusy byly do provozu uvedeny na konci roku 2020, předtím byly téměř rok ve zkušebním provozu. Podle informací Práva byly odstaveny už na konci loňského roku. Vloni přitom měl provoz výletní linky 88 obrovský úspěch na rozdíl od prvního roku provozu, kdy řádila epidemie koronaviru.
Další sezona bude
Ostravský dopravní podnik věří, že se doubledeckery vrátí ze Španělska do Ostravy včas, aby mohla být zahájena třetí sezona linky 88, která propojuje zoo a Dolní oblast Vítkovice se dvěma nejlidnatějšími ostravskými částmi: Jihem a Porubou.
„Samozřejmě počítáme s jejich sezonním nasazením na lince číslo 88, což je mimo jiné deklarováno smlouvou, oba vozy budou na zahájení sezony připraveny,“ uvedla Šnoblová.
Ostravské doubledeckery jsou poháněny zemním plynem a mají 68 míst k sezení. Kromě turistické linky 88 mezi zoo a Dolní oblastí Vítkovice jezdí v pracovní dny na lince 78 mezi průmyslovou zónou v Hrabové a Porubou. Doubledeckery si lze i pronajmout třeba na školní výlet.