Hlavní obsah

Ostrava zavádí regulaci reklamy

Právo, Denisa Doležalová
Ostrava

Z památkových zón a důležitých ulic chce vedení města Ostravy vypudit obtěžující nevzhlednou reklamu. Zmizet mají například plachty z budov, plakáty či polepy na stožárech, lavičkách, mostech, ale i velkoplošné reklamy na slunečnících a markýzách na předzahrádkách. Lidi by také už neměli obtěžovat auta se řvoucími tlampači a nebudou zakopávat při chůzi v ulicích o reklamní stojany.

Foto: Milan Malíček, Právo

Ostravská radnice

Článek

Ostravští radní tento týden schválili nové nařízení o regulaci reklamního smogu, které začne platit od 1. ledna příštího roku. Těmi se mění pravidla pro venkovní reklamu. „Ta platí pro celou Ostravu. Žádné místo v Ostravě si nezaslouží, aby bylo takto degradováno. Ale samozřejmě hlavně nařízení cílí na dominantní prostory krajského města, jakými jsou hlavní tahy, náměstí, památkové zóny a skutečně ty klíčové komunikace,“ vysvětlila náměstkyně ostravského primátora Zuzana Bajgarová (ANO).

Dodala, že město v souvislosti s těmito změnami vydalo manuál, který podnikatelům a majitelům daných objektů usnadní orientaci v tom, jak by měla jejich reklama vypadat. „Připravujeme také informační kampaň, spustili jsme web www.ostrava360.cz, nabídneme podnikatelům konzultace. Připravujeme i videonávody a také dotační program, který by podnikatelům pomohl s náklady na výměnu reklamy či její pořízení,“ upřesnila náměstkyně.

Konec sporu v Ostravě: Prodloužená Rudná může být dostavěna

Ekonomika

Přestože nové nařízení začne platit už od ledna, město dává roční lhůtu na to, aby se reklama v ulicích přizpůsobila novým pravidlům. „Máme tady i jednu výjimku, a to jsou markýzy. Zde bude lhůta na jejich výměnu dva roky,“ upozornila Bajgarová.

Zmatení podnikatelé

„To mi ani neříkejte, právě jsme nechali udělat nový štít. Takže teď vlastně nevím, zda to máme správně? Jak se to dozvím? A když to nebude dobře, kdo mi to zaplatí?“ reagovala například majitelka večerky v jedné z ostravských památkových zón. Doplnila, že samozřejmě aktivitu města chápe, ale že nejvíce ji teď zajímá ten dotační program. „Měli jsme teď obrovská vydání s EET, tržby klesají. Jsme rádi, že zaplatíme plat zaměstnancům. Na nový štít jsme dlouho šetřili,“ zkonstatovala podnikatelka.

„Chceme, aby reklama ve městě byla čitelná, přehledná, vkusná a tím pádem také efektivní. Naším cílem není omezovat živnostníky, ale estetizovat veřejný prostor a mít hezčí Ostravu. Jsme si vědomi, že i město, obvody nebo naše organizace používaly reklamu, která není v souladu s nově nastavenými pravidly. Proto s jejich naplňováním začneme u sebe,“ shrnula náměstkyně.

Související témata:

Výběr článků

Načítám