Článek
„Kampaň je zaměřena speciálně na dvě odvětví, které nejvíce zasáhla pandemie, a to na cestovní ruch a pohostinství. Přilákat turisty má slevová karta nazvaná Ostravacard. Fungovat bude pro turisty, kteří se ubytují v ostravských hotelech déle než dvě noci. Karta jim umožní čerpat slevy u různých ostravských atrakcí či v restauracích a hospůdkách. Bude platit po celou dobu jejich pobytu,“ uvedl Jan Šumbera, jednatel společnosti Černá louka, která má projekt na starosti.
Karty ubytovaným návštěvníkům předají už v pátek 3. července recepční v ostravských hotelích zároveň s informačními brožurami. Hosté si vyberou zajímavá místa k návštěvě, kde jim po předložení karty automaticky poskytnou slevu na vstupné nejméně ve výši 20 procent, někde až 50 procent. Slevy na stravovací služby se pohybují kolem 10 procent.
Colours 2021: Přijedou Martin Garrix, Wardruna i Dubioza Kolektiv
„Do projektu se už přihlásili provozovatelé atraktivních ostravských turistických cílů i známé gastronomické provozovny. Jde například od vybrané expozice Dolní oblasti Vítkovice, Landek Park, zoologickou zahradu, Ostravské muzeum, Slezskoostravský hrad, dinopark či vyhlídkovou věž Nové radnice. Přihlásila se i hospůdka Ostravarna sídlící v památkově chráněné Jubilejní kolonii či Radegastovna z centra města. Postupně přibývají cukrárny a kavárny,“ popisoval Šumbera.
Ostravský primátor Tomáš Macura (ANO) věří, že projekt zvedne zájem turistů o Ostravu. „Doufám, že je naše kampaň inspiruje třeba k prodloužení pobytu. Pokud se karta osvědčí, tak ji chceme využívat i v následujících letech,“ uvedl primátor s tím, že nyní bude záležet i na samotných provozovatelích služeb, zda předloží návštěvníkům kvalitní ubytování a zajímavou gastronomii. „Aby lidé mohli Ostravu doporučovat dál.“
Turisté nocující ve středních Čechách budou moci zdarma do muzeí
Marketingová kampaň na podporu turismu nazvaná Žil Verne v Ostravě? cílí hlavně na obyvatele Prahy, Brna, Libereckého, Plzeňského a Středočeského kraje, kteří pro dojezd do města mohou využít přímé vlakové spoje. Její vizuály se od začátku července budou objevovat v online komunikačních kanálech, v tisku i magazínech.