Článek
Výluka se dotkne pravého jízdního pruhu ve směru do centra metropole. Zavřené zůstanou také chodníky. Pracovníci Technické správy komunikací (TSK) budou sanovat plášť a měnit povrch vozovky. Obnova pomalého pruhu z centra Prahy vypukne až po dokončení úvodní etapy.
„Celková rekonstrukce Nuselského mostu by měla skončit v roce 2016. Jedná se o jednu z nejdůležitějších dopravních cest, kterou Praha má, proto celou rekonstrukci rozdělujeme do více etap, abychom zachovali potřebnou průjezdnost,“ uvedl Ladislav Pivec, šéf TSK. Během prací tedy zůstanou zachovány minimálně dva jízdní pruhy pro oba směry.
V roce 2013 proběhla oprava středního dělicího pásu a výměna stožárů veřejného osvětlení. V dalším roce TSK instalovala novou izolaci mostovky a nové povrchy vozovek ve středních a rychlých jízdních pruzích v obou směrech.
Rekonstrukce je plánována od 1. března do 15. prosince. „Zhotovitel provede novou izolaci mostovky, nový povrch v pomalém pruhu a nový přilehlý chodník ve směru do centra. Nedílnou součástí je sanace pláště celého mostu, která bude současně probíhat s prací na chodníkové římse a bude se provádět ze zavěšené lávky, opěry se budou sanovat z lešení od 15. března,“ vypočetla aktivity mluvčí společnosti Barbora Lišková.
Řemeslníci se na mostě objeví už 28. února, kdy začnou opravovat přejezdy na předmostí 485 metrů dlouhé spojnice Vinohrad a Prahy 4.
Omezení Spořilovské
Od 2. do 27. března nastane omezení provozu také na Spořilovské ve směru na Brno, konkrétně v úseku Chodovská–Hlavní, kde auta pojedou pouze jedním jízdním pruhem.
Důvodem je rozšíření komunikace a příprava pro umístění protihlukové stěny.
Omezení také trvá v Průmyslové ulici, konkrétně v úseku V Chotejně–Plk. Mráze, kde platí kyvadlový provoz jedním jízdním pruhem v souvislosti s opravou mostu železniční tratě mezi Hostivaří a hlavním nádražím.
Rekonstrukce D1 na Chodově
V dubnu pak vypukne renovace úseku dálnice D 1 mezi Nupaky a Chodovem v délce zhruba osm kilometrů. Během opravy dělníci odfrézují stávající asfaltový povrch a položí tzv. tichý asfalt. Měnit budou i svodidla.
Úseku se lze vyhnout, pokud řidiči využijí sjezd na Pražský okruh nebo exit 12 Říčany-Jesenice. Záleží na tom, kam míří. „Daleko větší obavy budeme mít na navazujícím šestipruhovém úseku směrem na Brno, který již nelze jednoduše objet,“ upozornil vedoucí odboru výstavby dálnic Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Jan Hoření.
Jak už Právo informovalo, ve stejný měsíc ŘSD zahájí i opravu jedné z nejstarších částí Pražského okruhu mezi Satalicemi a Běchovicemi v délce 3,8 kilometru. Po celou dobu chce ŘSD zachovat provoz ve dvou jízdních pruzích v každém směru. Využije k tomu střední dělicí pás. Celkem by měly práce trvat 14 měsíců. Součástí opravy bude položení nového asfaltu se sníženou hlučností, výměna svodidel a dopravního značení.