Článek
Mosty v těsném sousedství známého motorestu Rohlenka byly postaveny v roce 1900 a životnost jejich konstrukcí již vypršela. První z nich je v havarijním stavu, druhý pak statik zařadil do V. kategorie s označením – špatný.
„Silnice II/430 je základní silniční tepnou mezi Brnem a Vyškovem, doposud tu přejezd přes most řídil semafor. Vzhledem k tomu, že se v úterý pustíme do stavebních prací, vyzvali jsme odborníky, aby posoudili, zda můžeme opravy provádět po polovinách,“ uvedl ředitel Správy a údržby silnic Jihomoravského kraje Roman Hanák.
„Bohužel stav mostu je natolik kritický, že znalec s ohledem na předpokládanou nestabilitu konstrukce nedoporučil zachování provozu na částečně odbouraném mostě,“ přiznal Hanák.
„Jednoznačně doporučuje úplnou uzavírku. Tím se musíme řídit a budeme se snažit stavět co nejrychleji tak, abychom provoz obnovili co nejdříve,“ dodal.
Stavba by měla dle předpokladů trvat do konce října tohoto roku a vyjde na 28,4 milionu korun. Součástí je i rekonstrukce přilehlých úseků komunikace a sjezdů.
Veškerá doprava bude převedena na dálnici D1, pouze linkové autobusy obsluhující území pojedou po trase Bedřichovice – Šlapanice – Jiříkovice a naopak.