Článek
„V rámci projektu je kompletně rozebráno a znovu sestaveno 19 kleneb. Zprovoznění se předpokládá v červnu 2020, tedy o půl roku později, než byl původně avizovaný harmonogram,“ sdělila Novinkám tisková mluvčí Správy železniční dopravní cesty Radka Pistoriusová.
Rekonstrukce Negrelliho viaduktu se zdrží kvůli špatnému stavu kleneb. „V průběhu loňského roku se po odkrytí analyzoval stav kleneb. U sedmi se zjistilo, že je horší, než se předpokládalo,“ vysvětlila Pistoriusová.
Stavební práce začaly na Negrelliho viaduktu v červenci 2017. Opravuje se všech 99 původních mostních oblouků. „Zcela rozebrány, včetně pilířů až k základům, byly čtyři oblouky z pískovce na ostrově Štvanice,“ dodala Pistoriusová.
Opravuje se 1,5 kilometru dlouhý úsek
Práce na opravě Negrelliho viaduktu pokračují v celé délce. „Probíhá betonáž roznášecí betonové desky, přezdívají se cihelné klenby v prostoru autobusového nádraží Florenc včetně souvisejících pilířů,“ řekla Novinkám Pistoriusová.
V červenci začala také montáž ocelové konstrukce nového mostu přes Křižíkovu ulici včetně bednění a ochranné konstrukce nad vozovkou. „Kompletní dokončení nosné konstrukce mostu přes Křižíkovu ulici očekáváme do 30. září 2019,“ uvedla Pistoriusová.
První pražský železniční most
Negrelliho viadukt spojuje Masarykovo nádraží v Praze s Bubny, vede přes karlínské údolí, dvě vltavská ramena a ostrov Štvanice. Dlouhý je skoro jeden a půl kilometru. Historicky se jedná o první železniční most a po Karlově mostě o druhý nejstarší most v Praze.
Práce probíhají za spolupráce Národního památkového ústavu. „Viadukt je jedinečná kulturní památka. Opravujeme ji citlivě, v souladu s požadavky památkářů,“ podotkl dříve bývalý ministr dopravy Dan Ťok. Celá rekonstrukce vyjde zhruba na 1,5 miliardy korun.