Článek
„Oprava trvá od roku 2012 a předána bude 17. listopadu 2017 do užívání pro chodce. Dokončovací práce poté budou probíhat do 15. prosince, ty ale nebudou mít žádný dopad na provoz vozovky a chodníku," řekl Dolínek.
Momentálně se opravují nosné konstrukce, výztuže a vyměňují se povrchy. Největší stavební ruch je nyní na chodníku a konstrukci na straně mostu ve směru z centra. Řidiči tu jezdí pouze dvěma pruhy. Opačný směr byl již pro chodce, cyklisty i řidiče plně zprovozněn.
Dělníci mají pod mostem připevněnu 180tunovou plošinu, kterou postupně posouvají podle toho, jak práce dokončí. Z ní odstraňují narušené části betonu.
„Vždy v daném úseku otevřeme chodník a podlahu. Pod námi je lávka a můžeme začít provádět práce. To znamená otryskat vysokotlakým paprskem betonové konstrukce, zasanovat a udělat izolace, potom to zaklopíme novými panely. Doděláme betonáže a s lávkou se můžeme posunout o kousek dál. Tenhle krok trvá řádově 30 dní," řekl Karel Frankota, jeden ze stavbyvedoucích.
Oba chodníky budou širší. Ve směru do centra je už rozšířen. "Odstranili jsme staré betonové zábradlí, které v mostě udržovalo vodu. Nové svodidlo a zábradlí je nainstalováno místo toho a chodník je o několik desítek centimetrů širší," řekl druhý stavbyvedoucí Viktor Stržínek. Nové jsou i lampy veřejného osvětlení.
Práce na mostě mohou probíhat pouze část dne. Omezení nařídili kvůli hluku hygienici. "Nejhlučnější prací je otryskání betonu, to o víkendu nesmíme dělat vůbec," řekl Stržínek.
Na staveništi je i noční dozor a jsou zde rozmístěny kamery, které mají zabránit případným sebevrahům, aby přelezli za pomoci rozmístěného materiálu zábrany.
Most byl dostavěn v roce 1973, překlenuje Nuselské údolí a spojuje Pankrác s Karlovem. Na mostě jsou v každém směru tři jízdní pruhy a v jeho tubusu jezdí metro. Most je dlouhý 485 metrů a v nejvyšším bodě nad údolím je jeho výška 42,5 metru.