Článek
Letos se silničáři zaměří na severní část mostu ve směru z Braníku na Smíchov. V provozu budou tři jízdní pruhy v obou směrech jako v minulých etapách.
Město se rozhodlo spojit třetí a čtvrtou fázi náročné opravy díla z 80. let, práce by měly skončit do závěru letních prázdnin. Příští rok tedy už žádná omezení na silnici nenastanou.
„Jsme schopni bezpečně připojit ulici K Barrandovu pro směr od Smíchova. Víme, že na Strakonické budou hrozit problémy zejména v ranních špičkách, kdy je převis poptávky okolo 25 procent,“ uvedl dopravní inženýr Technické správy komunikací Michal Peterka.
Rekonstrukce Barrandovského mostu zrychlí. Skončí ještě letos
„Nicméně dopad na systém hlavního města by měl být nejnižší,“ poukázal na to, co přinese uzavírka rampy. Odborníci posuzovali tři varianty.
Doprava v centru i na objízdných trasách podle nej během akce naroste. Samozřejmě také na Barrandovském mostě. Lidem vzkázal, pokud je to možné, aby přes něj vůbec nejezdili.
„Pokud musím, volím jiný dopravní prostředek, jiný čas,“ podotkl a těm, kteří zamíří z Jižní spojky na Smíchov nebo dál po městském okruhu, radí využívat levý jízdní pruh.
Řidiči by měli sledovat aktuální dopravní informace a navigace. „Doporučuji i na známých trasách používat GPS, která vás provede nejrychlejší trasou. Ušetříte čas i nervy,“ uvedl Hřib.
Jako objízdnou trasu pro cíl cesty v centru města a okolí Braníka v Praze 4 Peterka nabízí vratnou rampu u lihovaru, která se osvědčila už v minulých etapách. „Pro vzdálenější cíle od D4 lze využívat dálnici D0 na otevřený sjezd Písnice směr Modřany,“ popsal.
Technická správa komunikací je připravená v závislosti na situaci upravovat provoz na světelných křižovatkách. Plynulejšímu provozu by měly pomoct vyhrazené jízdní pruhy pro autobusy nejen ve Strakonické, ale také ve Vrbově, Modřanské, částečně na Jižní spojce.
Příprava rekonstrukce Barrandovského mostu uzavře chodník a cyklotrasu
Dopravní podnik posílí tramvaj 21, která přes Palackého most spojuje zastávky Levského a Radlická. Změny v provozu čekají autobusy 125 a 170.
Třetí etapa by měla ve čtvrtou, závěrečnou, přejít někdy na začátku června. V tuto chvíli přesný scénář zatím není, přeznačení většinou probíhá v nočních uzavírkách. Letní omezení na komunikacích budou obdobná.
Na obou koncích stavby opět zaparkuje odtahová služba připravená v případě potřeby okamžitě zasáhnout. Ze začátku se na místě objeví také jeden sypač, kdyby se změnilo počasí.
Sloučení obou etap podle Hřiba představuje velkou výzvu. „Tato uzavírka mostu bude mít významný dopad do pražské dopravy, významnější než dosavadní dvě etapy,“ vzkázal už dřív motoristům.
Nicméně věří, že se to vyplatí. „V konečném důsledku je ten zvolený postup správný. Ušetříme jeden rok, dojde ke zkrácení uzavírek,“ poznamenal.
Barrandovský most vyrostl na začátku osmdesátých let a dosud nebyl nikdy opravován. Tvoří ho dvě větve, a to jižní, po které jedou auta ve směru ze Smíchova do Braníku, a severní, po které jezdí v opačném směru.