Článek
Největší komplikace způsobuje uzavírka nájezdové rampy ze Strakonické. Řidiči mířící odtud na druhý břeh Vltavy se musí otáčet na vratné rampě u Lihovaru. Ráno se na Strakonické tvořila kolona sahající téměř k Lahovickému mostu. Řidiči si užili popojíždění i ve směru od Krče a od Smíchova.
Na kolik byly dopravní komplikace způsobeny obvykle silným pondělním provozem, se ukáže v dalších dnech. Na Jižní spojce se nesouvislá popojíždějící kolona ve směru na Barrandovský most nárazově tvořila od úrovně sjezdu na Krč.
Po celou dobu rekonstrukce bude na mostě omezen provoz na tři jízdní pruhy v každém směru namísto obvyklých čtyř. Během opravy budou auta jezdit po již opravené části, případně budou svedena do protisměru.
Přípravné práce s instalací dopravního značení a dílčích omezení probíhaly na mostě již během víkendu. Na mostě jsou podobně jako v minulých letech připravena vozidla odtahové služby a pro případ náhlé změny počasí i sypač.
Dopravní podnik v souvislosti se zahájením oprav posílil tramvajovou linku 21, která jezdí z Modřan na Radlickou a spojuje tak aglomerace na obou březích. Autobusová linka 125 byla rozdělena a v úseku mezi Smíchovským nádražím a Jižní městem byla zavedena linka X125.
Oprava mostu, který denně využije kolem 140 000 automobilů, začala v roce 2021 rekonstrukcí spodních konstrukcí. V předchozích dvou letech pak došlo na opravy mostovky a nájezdových ramp spojené s omezením dopravy. Navzdory obavám z kolapsu dopravy v metropoli proběhly obě fáze oprav bez zásadnějších komplikací.