Článek
Vyšší cenu ovlivnily jak dražší technologie, protože stav mostu byl horší, než se předpokládalo, tak prodloužení prací. Roli hraje i inflace. „Očekáváme celkové náklady kolem 1,3 miliardy korun,“ řekl ředitel pražské Technické správy komunikací Filip Hájek.
Letos probíhá třetí a čtvrtá etapa na severní polovině mostu. Ta je sice mladší, ale podle stavbařů ve výrazně horším stavu. Nyní práce podle primátorova náměstka Zdeňka Hřiba (Piráti) dospěly k odkrytí základové desky. „Díky tomu lze potvrdit původní předpoklad, že pokud bude aspoň trochu normální počasí, tak bude oprava Barrandovského mostu na tom vrchu dokončena v tomto roce,“ řekl Hřib.
Prodražení podle něho jde ze 70 % za rozhodnutím zpevnit vše novou armaturou a využít ultrahodnotný vysokopevnostní beton označovaný jako UHPC. Podle Hájka činí prodražení 1. až 5. etapy 545 milionů korun, z toho inflační vlivy činily 85 milionů korun.
Práce lze očekávat ještě v prosinci. „Počasí bývá někdy v prosinci, jak víte, k nám stavařům dobré, předpokládáme, že se najde nějaké okno,“ uvedl náměstek ředitele pražských silničářů Josef Richtr. Do té doby je nutné počítat s dopravními omezeními. V příštím roce se očekává ještě pátá etapa prací, ta už podle silničářů vliv na dopravu mít nebude.