Článek
Změna rychlosti by měla být zavedena především přes den, kdy je doprava nejsilnější. Zároveň by změny měly být plynulé a neměly by být náhlé. Přesný postup určí data o dopravě.
„V průběhu rekonstrukce budeme měřit dopravu a tomu budeme přizpůsobovat řízení dopravy,“ řekl náměstek ředitele Technické správy komunikací (TSK) Martin Pípa. Při snížené rychlosti je podle něj provoz plynulejší a tunelem projede víc aut.
Oprava pražského Barrandovského mostu začne 16. května
TSK a vedení města v uplynulých týdnech řekly, že rychlost bude upravena na samotném mostě, kdy bude v každém směru snížen počet pruhů ze čtyř na tři. Zda bude upravena rychlost rovněž na dalších částech městského okruhu, bude záležet na konkrétním vývoji dopravy. „Kdekoliv máme možnost měnit elektronické značky, tak s nimi budeme pracovat tam, kde to bude potřeba,“ řekl Pípa.
Sjednocení detekce intenzity dopravy
TSK nyní hledá dodavatele softwaru, který bude schopen spočítat dopravu i ve větší vzdálenosti od tunelu Blanka. V současné době je to možné pouze omezeně pro dvě až tři na tunel navazující křižovatky. Systém bude rovněž umět vyhodnotit relevanci dat.
„Dnes je mnoho detektorů, které poskytují data, avšak každý z nich pracuje na jiném principu, a může se stát, že jdou dokonce proti sobě,“ řekl Pípa.
FOTO: Barrandovský most čeká rekonstrukce
Na Barrandovském mostě začnou silničáři v pátek večer budovat přejezdy mezi severní a jižní konstrukcí mostu. Přejezdy vzniknou na obou okrajích, tedy tzv. předpolích mostu. Přejezdy jsou nutné pro letošní zahájení rekonstrukce mostu.
První fáze prací na pražské klíčové dopravní stavbě začne 16. května, podle plánu potrvá 110 dní. Přes most denně projede až 145 000 vozidel. Oprava celého mostu je rozvržena do čtyř let.