Článek
„Nejdůležitější je vyměňovat izolace. Předpjatá lana drží celou konstrukci. Při diagnostice v posledních letech jsme objevili, že lana jsou zkorodovaná, proto je nezbytně nutné, abychom k rekonstrukci přistoupili," řekl Scheinherr.
Oprava Barrandovského mostu vyjde na 600 milionů
Jako první začne rekonstrukce snesením a vybudováním nové rampy ze Strakonické ulice.
Technická správa komunikací (TSK) nyní vyhodnocuje nabídky od zhotovitelů stavby a dále projednává možné objízdné trasy.
„Počítá se s objízdnou trasou, která bude vyznačena. Trasa se nyní projednává, stejně jako úpravy na další komunikační síti, tedy na tzv. odlehčovacích trasách. Na objízdných i odlehčovacích trasách bude zákaz rekonstrukcí a oprav," řekla mluvčí TSK Barbora Lišková.
Opravy na dlouhá léta
Rekonstrukce je rozložena do několika let, kdy doprava bude omezena vždy pouze částečně a jenom část stavební sezony. Doplňovat se budou přepínací lana, izolace nebo svodidlové zídky, které jsou v nevyhovujícím stavu. Vyměněny budou povrchy vozovek a TSK opraví části, kde jsou chodníky a rovněž svodidla a osvětlení.
Jaké práce a kdy přesně se budou provádět, zatím není jasné. Bude záležet na výsledku tendru, kdy zájemci museli navrhnout kromě délky oprav také jejich harmonogram a postup.
Pomalé bourání mostu přes D11 bylo v režii TSK Praha, Hřib se omlouvá
První část soumostí byla otevřena v roce 1983 a most dosud nebyl kompletně opraven. Je součástí městského okruhu a denně ho přejede asi 140 tisíc aut. Loni TSK opravila spodní části mostu. TSK chystá rovněž opravy dalších mostů, mimo jiné Libeňského.
Praha má s mosty problémy dlouhodobě. V roce 2020 byla otevřena nová lávka z Císařského ostrova do Troje. Původní se zřítila na konci roku 2017. Ve špatném stavu je Libeňský nebo Hlávkův most, jejichž opravu TSK připravuje. V případě Libeňského mostu již vybrala dodavatele a práce by měly začít letos. Rekonstrukci vyžaduje také Palackého most.