Hlavní obsah

Opozice tepala Hřibova náměstka: Jste zodpovědný za dopravní kolaps

Pražští zastupitelé ve čtvrtek projednávali dopravní situaci v metropoli, kterou v současnosti tíží četné uzavírky. Opozice se zostra pustila do náměstka pro dopravu Adama Scheinherra (Praha sobě) a požadovala zřízení koordinátora, který by situaci řídil. Zařazení bodu však koaliční většina Pirátů, Prahy sobě a Spojených sil pro Prahu neumožnila. Situaci přitom zkritizovali i přítomní občané.

Foto: Jan Handrejch, Právo

Adam Scheinherr (Praha sobě).

Článek

„Můžeme maskovat všechno ostatní. Ale ne to, že trčíme hodiny v zácpě místo toho, abychom se mohli dopravit na místa, kam chceme cestovat, v řádu minut. Mám pocit, že jste tři roky téměř nic v dopravě nedělali. A horečně se připravovaly cyklostezky,“ řekl zastupitel ODS Ondřej Martan.

Kolaps dopravy v Letňanech má zmírnit změna dopravního značení

Domácí

Martan nynější četnost rekonstrukcí připisuje komunálním volbám, které mají proběhnout na podzim 2022.

„Máme za sebou celé tři roky a vy se je teď snažíte dohnat během jednoho a půl roku, protože jste zjistili, že rok před volbami po vás opravdu moc nezůstává. Není proto divu, že začal chaos,“ tepal Martan pražské vedení.

ODS chtěla koordinátora

Z toho důvodu chtěla ODS prosadit, aby byl zřízen koordinátor, který by měl za úkol sladit termíny dopravních staveb a uzavírek, tak aby minimalizoval dopady prací na řidiče.

Mezi podporovateli zařazení bodu o stavu dopravy v Praze byl dále vedle zástupců ANO i člen koalice Jiří Pospíšil (TOP 09). „Doprava v Praze se stala celostátním tématem,“ podotkl.

Uzavírkové peklo pokračuje. Ucpané Praze se neuleví ani na podzim

Domácí

Scheinherr zřízení dalšího politického koordinátora odmítl a uvedl, že odpovědnost za městské investice v dopravě má on sám. A pro Novinky následně doplnil, že má Praha vedle něj již koordinátora komunikace uzavírek. „Bylo by to duplicitní,“ uvedl.

Slov Scheinherra se však obratem chytili občanští demokraté. „Chci ocenit, že za dopravní kolaps a za to, jak se stavby koordinují, nesete politickou zodpovědnost, což je z vaší strany fér,“ reagoval šéf pražských zastupitelů ODS Zdeněk Zajíček.

Následný pokus o zařazení bodu neprošel.

Akce nespokojených řidičů

Kritika se následně volně přenesla také do interpelací občanů. Mezi nimi vystoupil i předseda spolku „Jedeme autem“ Mojmír Mikuláš, jenž organizoval v dopoledních hodinách před magistrátem protestní happening.

Scheiherrovi vyčetl, že kvůli vlastnímu ideovému zaměření, které je podle něj silně vyhrocené proti individuální automobilové dopravě, vytváří cyklopruhy právě na úkor vozidel.

Hřib vrací úder Zemanovi: Sám do Brna raději létáte, vyzvěte k rezignaci Havlíčka

Domácí

„Obrátím se na pana Scheinherra, protože pan Hřib už dostává naloženo z Hradu,“ řekl Mikuláš u řečnického pultíku.

Odkazoval na to, že prezident Miloš Zeman v týdnu poslal pražskému primátorovi dopis, ve kterém ho vyzval k nápravě dopravních komplikací v hlavním městě s tím, že by měl zvážit vyhlášení stavu nebezpečí i vlastní rezignaci.

Hřib to odmítl a připsal dopis kampani před říjnovými volbami do Sněmovny.

Piráti v Praze chtějí parkovací zóny rezidentům dvojnásobně zdražit

Domácí

„Snažíme se udělat občanský tlak, protože opozice to nezvládá,“ řekl Novinkám Mikuláš. Cílem je podle něj otrávit motoristům život natolik, aby je z vozidel vyhnali. Sloužit by k tomu mělo i zvažované zdražování modrých zón v Praze.

„Jsem přesvědčený, že lidé nepoužívají auta v Praze, aby jeli na výlet do těch zácp. Je to pro ně nutnost. V drtivé většině jde o přesun do a ze zaměstnání či na nákupy,“ dodal automobilový odborář.

Sněmovní volby Prahu ovlivní, může za to Babišova kampaň, míní Hřib

Domácí

Výběr článků

Načítám