Hlavní obsah

Opožděné sociální dávky míří ke klientům, ministerstvo ví, kde byl problém

Novinky, jas

Ministerstvo práce a sociálních věcí (MPSV) odhalilo příčinu problémů, které vedly k tomu, že několik tisíc lidí využívající sKarty k přeposílání peněz na vlastní účty nedostalo sociální dávky včas. Na vině byly problémy systému, který kvůli neúplnosti informací administraci zastavil. Pokud se tak již nestalo, měli by lidé dávky dostat v nejbližších dnech, uvedla ve čtvrtek mluvčí resortu Štěpánka Filipová.

Foto: Michaela Říhová, Právo

Článek

"Lidé, kteří si nechávají přeposílat pomoc státu přes sKarty na své soukromé účty, si ji dnes už mohli vybrat, nebo ji jimi vybrané banky přijmou v nejbližších dnech. Záleží už jen na lhůtách platebního styku," uvedla Filipová, podle níž údaje o dávkách korektně odešly ve středu odpoledne.

Chyba přitom nastala při "automatizovaném přenosu dat", neboť systém zjistil nesrovnalosti a kvůli bezpečnosti a neúplnosti informací nepovolil další operaci.

Podle ministerstva je lépe, že došlo k pozdržení výplaty dávek, nežli k jejich nesprávné distribuci. "Kdyby se dávky vyplatily na základě chybných dat v nesprávné výši, musel by je Úřad práce ČR zpětně od klientů vymáhat," dodala Filipová a připomněla, že úřady se již klientům za zpoždění omluvily.

"I nadále platí, že pokud klient peníze aktuálně potřebuje, může si je okamžitě zdarma vybrat sKartou z některého z bankomatů České spořitelny," ujistila mluvčí. Problémy se měly týkat necelých 15 000 klientů v Olomouckém kraji, kterým by mělo na dávkách v únoru dorazit přes 83 miliónů.

Výběr článků

Načítám