Článek
„Smyslem výstavby mostního provizoria je zajistit klíčovou dopravu tak, aby v Opavě mohla fungovat doprava tak, jak má,“ řekl ve středu novinářům na místě mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Rýdl.
Poškozený most v Opavě.
Přes most se od povodní dostanou pouze chodci a cyklisté, ostatní doprava je svedena přes okolní ulice a zejména přes obchvat, který byl v Opavě naštěstí dokončen před několika lety. „Přesto most Opavě chybí a v dopravní špičce se v Opavě tvoří dlouhé kolony,“ doplnil primátor Opavy Tomáš Navrátil (ANO).
Dostat se do Opavy zejména ve směru od Hlučína, ale také od Ostravy je nyní velmi komplikované zejména v době dopravní špičky. Veškerá doprava tak namísto Ratibořské ulice využívá zejména východní část obchvatu, takže cestování do centra Opavy se lidem v dopoledních hodinách protáhne až o několik desítek minut.
Poničený most na Ratibořské ulici.
„Největší problém je pro nás hromadná doprava, protože přes most vedou i trolejbusové linky. Takže myslím, že po otevření mostního provizoria si všichni oddechneme,“ dodal opavský primátor.
Poškozený most v Opavě.
Mostní provizorium zastoupí veškerý provoz nejen po dobu, která bude předcházet demolici toho původního, ale pravděpodobně i po celou dobu výstavby nového mostu. „Jediné období, kdy na mostě zastavíme provoz zcela, bude samotná demolice starého mostu. V okamžiku, kdy budeme s hrubou částí demolice mostu hotovi, zprovozníme opět mostní provizorium, které by mělo sloužit až do dokončení výstavby nového mostu,“ dodal Rýdl.
KOMENTÁŘ: Se silou vody se musí počítat – Alex Švamberk
