Článek
„Smyslem výstavby mostního provizoria je zajistit klíčovou dopravu tak, aby v Opavě mohla fungovat doprava tak, jak má,“ řekl ve středu novinářům na místě mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Rýdl.
Přes most se od povodní dostanou pouze chodci a cyklisté, ostatní doprava je svedena přes okolní ulice a zejména přes obchvat, který byl v Opavě naštěstí dokončen před několika lety. „Přesto most Opavě chybí a v dopravní špičce se v Opavě tvoří dlouhé kolony,“ doplnil primátor Opavy Tomáš Navrátil (ANO).
Dostat se do Opavy zejména ve směru od Hlučína, ale také od Ostravy je nyní velmi komplikované zejména v době dopravní špičky. Veškerá doprava tak namísto Ratibořské ulice využívá zejména východní část obchvatu, takže cestování do centra Opavy se lidem v dopoledních hodinách protáhne až o několik desítek minut.
„Největší problém je pro nás hromadná doprava, protože přes most vedou i trolejbusové linky. Takže myslím, že po otevření mostního provizoria si všichni oddechneme,“ dodal opavský primátor.
Mostní provizorium zastoupí veškerý provoz nejen po dobu, která bude předcházet demolici toho původního, ale pravděpodobně i po celou dobu výstavby nového mostu. „Jediné období, kdy na mostě zastavíme provoz zcela, bude samotná demolice starého mostu. V okamžiku, kdy budeme s hrubou částí demolice mostu hotovi, zprovozníme opět mostní provizorium, které by mělo sloužit až do dokončení výstavby nového mostu,“ dodal Rýdl.