Článek
Jedná se o poslední rekonstruovaný úsek nejfrekventovanější české dálnice. U Prahy kolem 3. kilometru se ještě dokončují protihlukové stěny, ale pak by už na cestě z hlavního města až k Brnu nemělo nic překážet.
Současné omezení zhruba mezi Strančicemi a Mirošovicemi bylo způsobenou komplexní opravou dálnice. „Prováděla se oprava vozovky v obou jízdních pásech, práce zahrnovaly protihlukové stěny, opravu mostů, nová čidla a kamery. Nyní by nemělo být potřeba dalších deset až patnáct let na tento úsek sáhnout,“ uvedl ředitel Ředitelství silnic a dálnic Radek Mátl, podle něhož se termín dokončení výrazně zkrátil. Původně se měly práce rozložit až do příštího roku, ale po dohodě s dodavatelem se vše přesunulo na letošek. „Pracovalo se za plného provozu. Teď o víkendu se odstraní dopravní značení, aby (v neděli) kolem poledne mohli začít využívat řidiči celou dálnici,“ potvrdil ředitel závodu Eurovia CS Petr Tesař.
Celá rekonstrukce zmíněného úseku vyšla zhruba na 410 až 420 milionů korun bez DPH.
Za rok 2024 má přibýt 114 kilometrů dálnic
Ačkoli vznikaly kvůli zúžení kolony, žádné větší komplikace tady během ročního omezení nebyly. „Denně tady projede kolem sedmdesáti tisíc vozidel. Sice se při nájezdu do zúžených pruhů doprava zpomalila, ale nebyly tu naštěstí žádné hromadné nehody, ani nedošlo k újmě na zdraví pracovníků,“ podotkl ředitel Mátl.
Práce na protihlukových stěnách u Prahy mají podle něj skončit na přelomu října a listopadu. „Do konce tohoto roku už žádné další omezení dálnice na Brno nebude, nejbližší je omezení na obchvatu Brna,“ dodal Mátl.
V příštím roce se ale silničáři na dálnici opět vrátí. Rekonstruovat se začne most Šmejkalka zhruba na 22. kilometru u Senohrab. „Práce by měly být zahájeny na jaře, předpokládáme od dubna,“ uvedl Mátl. Omezení by mělo být dlouhé 1 až 1,5 kilometru a jezdit se bude ve dvou zúžených pruzích v každém směru.