Článek
Podle projektového manažera ministerstva průmyslu a obchodu (MPO) Hynka Broma s vrty souhlasili vlastníci pozemků, dotčené orgány i letecká záchranka, která zde působí. Brom ubezpečil, že práce nijak nenaruší provoz záchranky.
„Jedná se o standardní postup, který předchází obdobným projektům,“ řekl s tím, že zjištění jsou důležitá pro studie, posouzení vzniku strategického podnikatelského parku v Líních i eventuální dohody s obcemi o kompenzacích.
Náměstek pro strategii a rozvoj Diama Tomáš Kovalovský uvedl, že zkoumají geologické podmínky a ověřují také zátěž z předcházejícího provozu letiště. „Práce budou provádět dvě vrtné soupravy a doprovodná vozidla technického zázemí. V lokalitě se bude pohybovat dvanáct našich zaměstnanců,“ popsal Kovalovský. Součástí bude i odběr vzorků podzemní vody a hornin.
Kupka jednal se starosty o gigafactory. Slíbil lepší silniční i železniční napojení

Gigafactory zaměstná až 4000 lidí, převážně ve vysoce kvalifikovaných pozicích. Další zhruba tisícovku budou potřebovat navazující dodavatelské firmy. Volkswagen se rozhoduje mezi třemi lokalitami. Kromě České republiky jde ještě o Polsko a Maďarsko. Verdikt měl padnout už minulý rok.
Proti obří továrně vznikla petice, kterou podepsalo více než 10 tisíc lidí. Kriticky se vymezují také starostové okolních obcí.
Vzácná shoda. Babiš i Pavel by letiště v Líních nerušili
