Hlavní obsah

Odbory tvrdí, že na Ústecku jezdí autobusy ve špatném stavu

PRAHA

Podle Odborového svazu dopravy na Ústecku po kolapsu veřejné dopravy nyní jezdí autobusy ve špatném technickém stavu, řidiči pracují i 20 hodin denně a nemají ani dostatečný odpočinek. Odboráři proto v pátek vyzvali profesionální řidiče autobusů, aby v Ústeckém kraji nepřijímali práci v rozporu s bezpečnostními předpisy.

Článek

"Podle těch poznatků, které máme, dochází k flagrantním porušováním bezpečnostních předpisů, které zaměstnancům způsobují složitou situaci. Je jen otázka času, kdy se to projeví na bezpečnosti nebo na nějakých závadách směrem k cestující veřejnosti," uvedl šéf svazu dopravy Luboš Pomajbík.

Dodal, že dopravu původně zajišťovalo 500 řidičů a nyní jich v kraji jezdí asi stovka. Mnozí z nich prý region neznají a nemají ani zázemí, kde by si mohli odpočinout. Spávají třeba i v odstaveném autobuse.

Autobusy jsou prý prorezlé

Pomajbík řekl, že řidiči by si neměli nechat práci za takových podmínek vnutit. Odbory chtějí situaci ve firmách dál sledovat. Podle předáka jim dopravce ČSAD Slaný ale kontrolu neumožnil a neposkytl jim potřebné podklady. Odboráři se proto obrátili na inspekci práce a požadují, aby se případným porušováním bezpečnosti začala zabývat. Pokud se podle Pomajbíka stav nezlepší, jsou odbory připraveny požádat o podporu i evropské odborové organizace.

Podle Pomajbíka je nyní odstavena "flotila ekologických autobusů" Dopravního podniku Ústeckého kraje a dopravu zajišťují i vozidla, "která na silnice ani nepatří". Představitelé odborového svazu v pátek řekli, že z některých vozů odkapává olej či vytéká nafta, mají ojeté pneumatiky, jsou prorezlé. Nebývá v nich plošina pro kočárky či invalidní vozíky.

Spor se vleče už od května

Ústecký kraj zažil dopravní kolaps začátkem srpna, kdy přestaly na čtyři dny jezdit autobusy Dopravního podniku Ústeckého kraje. Kraj mu k 1. květnu vypověděl smlouvu, protože jeho služby považoval za příliš drahé. Dopravce považoval kontrakt za platný a své služby poskytoval dál, ale bez dotací. Požadoval pak uhrazení dopravy a přestal spoje zajišťovat. Nyní obstarává dopravu několik dopravců. Podle hejtmanství funguje provoz na 92 procentech linek.

Krajské zastupitelstvo 20. září schválilo, že noví dopravci budou mít smlouvu od roku 2007 do konce roku 2014. [celá zpráva]Jednání zastupitelstva předcházela půlhodinová blokáda krajského města 50 ekologickými autobusy Dopravního podniku Ústeckého kraje. [celá zpráva]

Související články

Výběr článků

Načítám