Hlavní obsah

Od pondělí budou na části D1 opět povinné zimní pneumatiky

Praha

Od pondělí začne v Česku platit zimní období, během kterého musí mít řidiči na označených úsecích silnic a dálnic povinně zimní pneumatiky. Značka zimní výbava bude letos mezi Mirošovicemi a Kývalkou na dálnici D1, tedy mezi 21. a 182. kilometrem, na jiných dálnicích se neobjeví.

Foto: Jiří Jíra, Právo

Článek

Vedle toho se motoristé se značkou setkají na několika desítkách převážně horských silnic. Vyplývá to z informací ministerstva dopravy a autoklubu.

Vedle toho se motoristé se značkou setkají na několika desítkách převážně horských silnic. Vyplývá to z informací ministerstva dopravy a autoklubu.

Vedle toho se motoristé se značkou setkají na několika desítkách převážně horských silnic. Vyplývá to z informací ministerstva dopravy a autoklubu. Loni byla zimní výbava povinná na D1 mezi 66. a 162 km v úseku Loket-Velká Bíteš.

Vedle toho se motoristé se značkou setkají na několika desítkách převážně horských silnic. Vyplývá to z informací ministerstva dopravy a autoklubu. Loni byla zimní výbava povinná na D1 mezi 66. a 162 km v úseku Loket-Velká Bíteš.

Vedle toho se motoristé se značkou setkají na několika desítkách převážně horských silnic. Vyplývá to z informací ministerstva dopravy a autoklubu. Loni byla zimní výbava povinná na D1 mezi 66. a 162 km v úseku Loket-Velká Bíteš. Podle mluvčího ministerstva dopravy Karla Hanzelky obecně platí, že pokud je značka na komunikaci osazena, má příkazový charakter. "Řidič smí pokračovat v jízdě jen tehdy, pokud má na všech čtyřech kolech zimní pneumatiku s minimální hloubkou hlavních dezénových drážek alespoň čtyři milimetry," dodal. Značka platí od 1. listopadu do 31. března následujícího roku.

Vedle toho se motoristé se značkou setkají na několika desítkách převážně horských silnic. Vyplývá to z informací ministerstva dopravy a autoklubu. Loni byla zimní výbava povinná na D1 mezi 66. a 162 km v úseku Loket-Velká Bíteš. Podle mluvčího ministerstva dopravy Karla Hanzelky obecně platí, že pokud je značka na komunikaci osazena, má příkazový charakter. "Řidič smí pokračovat v jízdě jen tehdy, pokud má na všech čtyřech kolech zimní pneumatiku s minimální hloubkou hlavních dezénových drážek alespoň čtyři milimetry," dodal. Značka platí od 1. listopadu do 31. března následujícího roku.

V případě, že řidič neuposlechne, jde o porušení povinnosti vyplývající z příkazové značky. V blokovém řízení hrozí pokuta až 2000 Kč, ve správním až 2500 Kč. V obou případech to znamená jeden bod do bodového hodnocení řidiče.

Přezouvat by se mělo již s teplotou pod sedm stupňů

V legislativním procesu je nyní návrh novely zákona, který má zavést povinné užití zimních pneumatik podle německého či slovenského modelu. Řidič by měl povinnost užít zimní pneumatiky vždy, když to povětrnostní podmínky vyžadují. "Zákon se však do této zimní sezóny projednat nestihne, platí tedy stále systém příkazových značek," podotkl Hanzelka.

V legislativním procesu je nyní návrh novely zákona, který má zavést povinné užití zimních pneumatik podle německého či slovenského modelu. Řidič by měl povinnost užít zimní pneumatiky vždy, když to povětrnostní podmínky vyžadují. "Zákon se však do této zimní sezóny projednat nestihne, platí tedy stále systém příkazových značek," podotkl Hanzelka.

V legislativním procesu je nyní návrh novely zákona, který má zavést povinné užití zimních pneumatik podle německého či slovenského modelu. Řidič by měl povinnost užít zimní pneumatiky vždy, když to povětrnostní podmínky vyžadují. "Zákon se však do této zimní sezóny projednat nestihne, platí tedy stále systém příkazových značek," podotkl Hanzelka. Zimní období, pro které je povinná zimní výbava, definuje vedle Česka dalších 24 evropských zemí. V devíti státech včetně ČR začíná zimní období v listopadu a trvá do března respektive dubna.

V legislativním procesu je nyní návrh novely zákona, který má zavést povinné užití zimních pneumatik podle německého či slovenského modelu. Řidič by měl povinnost užít zimní pneumatiky vždy, když to povětrnostní podmínky vyžadují. "Zákon se však do této zimní sezóny projednat nestihne, platí tedy stále systém příkazových značek," podotkl Hanzelka. Zimní období, pro které je povinná zimní výbava, definuje vedle Česka dalších 24 evropských zemí. V devíti státech včetně ČR začíná zimní období v listopadu a trvá do března respektive dubna.

V legislativním procesu je nyní návrh novely zákona, který má zavést povinné užití zimních pneumatik podle německého či slovenského modelu. Řidič by měl povinnost užít zimní pneumatiky vždy, když to povětrnostní podmínky vyžadují. "Zákon se však do této zimní sezóny projednat nestihne, platí tedy stále systém příkazových značek," podotkl Hanzelka. Zimní období, pro které je povinná zimní výbava, definuje vedle Česka dalších 24 evropských zemí. V devíti státech včetně ČR začíná zimní období v listopadu a trvá do března respektive dubna. Bez ohledu na dopravní značky odborníci přezutí na zimní pneumatiky doporučují v době, kdy teplota klesne pod sedm stupňů. "Pro použití zimních pneumatik není rozhodujícím faktorem sníh, ale teplota. Pod sedm stupňů letní pneumatiky vykazují výrazně horší výkonnostní parametry než zimní pneumatiky. To je způsobeno tím, že měkčí běhounová směs použitá u zimních pneumatik si zachovává svou přilnavost při nižších teplotách," uvedl marketingový manažer Goodyear Dunlop Tires Boris Tománek.

V legislativním procesu je nyní návrh novely zákona, který má zavést povinné užití zimních pneumatik podle německého či slovenského modelu. Řidič by měl povinnost užít zimní pneumatiky vždy, když to povětrnostní podmínky vyžadují. "Zákon se však do této zimní sezóny projednat nestihne, platí tedy stále systém příkazových značek," podotkl Hanzelka. Zimní období, pro které je povinná zimní výbava, definuje vedle Česka dalších 24 evropských zemí. V devíti státech včetně ČR začíná zimní období v listopadu a trvá do března respektive dubna. Bez ohledu na dopravní značky odborníci přezutí na zimní pneumatiky doporučují v době, kdy teplota klesne pod sedm stupňů. "Pro použití zimních pneumatik není rozhodujícím faktorem sníh, ale teplota. Pod sedm stupňů letní pneumatiky vykazují výrazně horší výkonnostní parametry než zimní pneumatiky. To je způsobeno tím, že měkčí běhounová směs použitá u zimních pneumatik si zachovává svou přilnavost při nižších teplotách," uvedl marketingový manažer Goodyear Dunlop Tires Boris Tománek.

Podle údajů ministerstva dopravy se za posledních 20 let přístup řidičů k používání zimních pneumatik značně zlepšil a kdo má vozidlo celoročně v provozu, zpravidla zimní pneumatiky má. Nasvědčuje tomu i statistika prodeje nových pneumatik, kdy prodej letních a zimních je zcela vyvážený. Přezouvá 70 až 80 procent motoristů.

Související témata:

Výběr článků

Načítám