Článek
Svým křiklavě oranžovým oblečením nezaujala jen kolemjdoucí a návštěvníky restaurace, ale i desítky novinářů s kamerami a fotoaparáty.
V protestu jí asistovalo několik dalších mladých lidí.
Policie proti demonstrantům nezasáhla. Pouze dohlížela, aby nedocházelo k násilnostem.
KFC každoročně poráží na 700 miliónů kuřat, kterými zásobuje své restaurace. Sdružení ochránců zvířat PETA si myslí, že řetězec s kuřaty nezachází odpovídajícím způsobem a kuřata netrpí jen před zabitím, ale po celou dobu života. Sdružení PETA proto podalo žalobu u nejvyššího soudu v Los Angeles.
Chtějí humánnější metody
Podáním žaloby vyvrcholila půl roku trvající kampaň, v níž se PETA snažila upozornit na chování řetězce KFC i jeho mateřské společnosti Yum! Brands. PETA chce dosáhnout toho, aby se řetězec začal řídit jinými postupy a při chovu i zabíjení kuřat používal humánnější metody.
PETA uvedla, že od začátku její kampaně KFC uváděla veřejnost v omyl tiskovými zprávami a informacemi na svých internetových stránkách. KFC například tvrdí, že dodavatelům zakazuje, aby při krmení kuřat používali růstové preparáty, podle sdružení PETA je ale takové tvrzení nehorázné.
KFC se hájí tím, že už přijala řadu opatření, aby zacházení s kuřaty zlepšila. Mimo jiné provádí předem neohlášené návštěvy na farmách, z kterých kuřata odebírá, a kontroluje kvalitu chovu. O žalobě zatím KFC nic bližšího neví, obvinění ale odmítá. "Stojíme si za tím, že naše informace jsou pravdivé," uvedl řetězec.
KFC je součástí skupiny Yum! Brands, do které patří i řetězce Pizza Hut anebo Taco Bell. Yum! Brands se jmenovala Tricon Global Restaurants, pal se ale přejmenovala. KFC působí i v České republice, kde ji provozuje společnost American Restaurants.