Článek
Demonstrace začala kolem 16:30 a účastníci zablokovali sjezd z Jižní spojky na Spořilovskou ulici. Na místě se vytvořila dlouhá kolona, která se podle mluvčího pražské policie Tomáše Hulana táhla až Lanovému mostu.
Asi po deseti minutách však policisté pustili kamiónovou dopravu po Jižní spojce k Barrandovskému mostu, kam dosud nákladní vozy nesměly. Od Barrandovského mostu bude policie kamióny odklánět na Strakonickou ulici a novou část Pražského okruhu.
Lidem vadí hluk a zplodiny
Akci pořádalo sdružení SOS Spořilov. Podle něj jsou v místě kvůli automobilové dopravě překračovány limity hluku i imisí. Na demonstraci mohli lidé také podepisovat petici radnice Prahy 4, v níž vedení této městské části vyzývá pražského primátora a vládu k co nejrychlejší dostavbě východní části Pražského okruhu mezi dálnicí D1 a Běchovicemi, která by problém zdejších obyvatel vyřešila.
Na stavbu ale nejsou peníze, dosud nemá ani potřebná povolení. Hlavní město se snažilo ulehčit obyvatelům alespoň tím, že znovu povolilo jednosměrný vjezd kamiónů v nočních hodinách na Jižní spojku. Podle Spořilovských se ale na spojku přesunulo jen asi 500 kamiónů, dalších přes 10 000 jich prý denně na Spořilově zůstává.
Členové sdružení na dostavbu okruhu čekat nechtějí a požadují, aby byl vjezd těžké kamionové dopravy do Prahy omezen. Žádají, aby se věcí zabývala vláda a ministerstva financí a dopravy, která by mohla uvolnit peníze na dostavbu okruhu.
Chtějí také, aby byla kamionová doprava rozdělena mezi další území v Praze. To se ale nelíbí zase obyvatelům Krče, Hodkoviček a Braníka, kteří bydlí v okolí Jižní spojky. "Požadavky obyvatel Spořilova chápeme, řešením ale nemůže být to, že se problém jednoduše odhrne k sousedům," řekla Ivana Zounarová za občanská sdružení Stará Krč a Habrovka. Podle ní jsou v okolí spojky také překračovány limity hluku a emisí.