Hlavní obsah

Obří závěj u Chomutova musí železničáři prokopat ručně, trojice lokomotiv nepomohla

Ačkoliv počasí v posledních dnech odkazuje spíše k blížícímu se jaru, zima o sobě stále dává vědět. Své by mohli vyprávět železničáři, kteří odklízejí místy i více než dvoumetrové závěje, které blokují trať mezi Chomutovem a Vejprty. Na masu sněhu museli nastoupit ručně, neboť frézy si se sněhovým příkrovem neporadily.

Foto: ČTK

Na závěje museli nastoupit lidé, frézy si s masou sněhu neporadily.

Článek

Trať zůstane uzavřená ještě minimálně týden, odhaduje krajský ředitel Českých drah (ČD) Daniel Jareš. Dráhy kvůli tomu na tento víkend opět odřekly víkendové turistické vlaky.

Foto: ČTK

Odstraňování obří závěje

Obrázky, které pořídili při odklízení zaměstnanci Správy železniční dopravní cesty, vypadají jako z jiného století. Skupinka se prokousává s krumpáči v rukou obří závějí kdesi v okolí Měděnce a práce skoro vůbec neubývá. "Co mám informace, tak se to opravdu protáhne do příštího týdne. Nedá se to odklidit jinak než ručně," řekl Jareš. Problémy jsou hlavně v místech, kde vede trať v zářezu - silný vítr zarovnal sníh i několik metrů nad úroveň kolejí.

Foto: ČTK

Více než dvoumetrové návěje sněhu leží na některých místech železniční tratě z Chomutova do Vejprt.

Sněhové kalamity jsou v Krušných horách časté, právě kvůli kombinaci vyšší nadmořské výšky a silného větru, ale technika na ně zpravidla stačí. Správce kolejí používá většinou frézu namontovanou na drezíně, tentokrát ale neprojela. Na proražení závějí pak zkusili i velký pluh tlačený třemi lokomotivami řady 742, ale ani to nevyšlo, a tak přišla na řadu ruční práce. V nejzasněženějších místech se podaří odklidit za den několik desítek metrů.

Foto: Profimedia.cz

Lokomotiva řady 742

Kalamita nemá nijak fatální následky, po trati v posledních letech jezdí jen o sobotách a nedělích dva páry motoráků a nákladní vlak tudy projede jen výjimečně. Správce kolejí ji ale ze zákona uklidit musí.

Výběr článků

Načítám