Článek
Na palubě Ruslanu se nacházelo sedm kontejnerů, které byly součástí Polního servisního pracoviště. To bylo potřebné k opravám pozemní techniky. Spolu s centrální montovanou halou ho užívali čeští vojáci při plnění úkolů na základně Shank v afghánské provincii Lógar.
„Jsem moc rád, že se nám podařilo domluvit přepravu materiálu sem, na letiště v Mošnově, i když standardně ho vozíme na letiště do Pardubic. Společnost Volga-Dnepr nám vyšla vstříc a přeplánovala jeden let,“ uvedl náčelník Generálního štábu Armády ČR generálporučík Petr Pavel.
Letoun rekordman
Dodal, že česká armáda využívá komerční společnost k přepravě vojenské techniky na strategické úrovni od roku 2006.
„Za tu dobu jsme udělali s touto společností 56 letů a přepravili něco přes 4200 tun materiálu,“ odhalil s tím, že letadlo, které se představí na letošním ročníku Dnů NATO, je zvláštní kousek.
„Bylo postaveno pro strategickou přepravu vojsk sovětské armády a jeho výkony jsou držitelem celé řady rekordů,“ upozornil Pavel.
An-124 Ruslan je jedním z největších sériově vyráběných transportních letadel na světě. Čtyřmotorový hornokřídlý letoun s maximální vzletovou hmotností 392 tun je 69,1 metru dlouhý, 21,08 metru vysoký a rozpětí jeho křídel 73,3 metru. Maximální hmotnost nákladu je v závislosti na parametrech letu až 120 tun a objem nákladové kabiny je 1027,8 metrů krychlových.