Článek
Tunel Pohůrka měl od počátku špatně zhotovený projekt a musel se předělat. Stavět se začal už v roce 2019 a má bez půl metru kilometrovou délku. Celá konstrukce je zabudovaná do země. Na stavbě se tak vykopalo 300 tisíc kubíků zeminy a celkem stavbaři spotřebují sto deset tisíc kubíků betonu.
„Teď jsme v nejsložitější a technologicky nejobtížnější části stavby tunelu, a to je takzvané vystrojení. To znamená instalování dalších technologií a vybavení inženýrskými sítěmi,“ konstatoval mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Jan Rýdl.
Obchvat bez známky
„Diskutovali jsme s hejtmanem Jihočeského kraje o možnosti nezpoplatnění nového úseku dálnice D3 mezi Úsilným, tunelem Pohůrka a sjezdem Roudné pro nadcházející rok. Domluvili jsme se, že v příštím roce nebude tento úsek zpoplatněn a naopak se zaměříme na detailní analýzu dopravních toků,“ uvedl v minulém týdnu po jednání ministr dopravy Kupka.
Stát dal na dálniční přivaděč z Fryštáku do Zlína a obchvat Zálešné 780 milionů
Ministerstvo dopravy bude spolu s ŘSD a Jihočeským krajem analyzovat využívání desetikilometrového úseku ve vztahu k městské i mimoměstské dopravě v okolí jihočeské metropole.
„Obchvat nemá zdaleka význam jen pro obyvatele města, ale je důležitý pro dopravu v celé aglomeraci. V krajském městě se denně pohybuje zhruba 200 tisíc obyvatel, kteří dnes bydlí v obcích v dojezdové vzdálenosti 20 minut od krajské metropole. Pokud by tito řidiči nemohli bezplatně využívat tento obchvat, budou dál zbytečně přetěžovat vnitroměstské komunikace Českých Budějovic,“ uvedl hejtman Kuba, který ještě před jednáním napsal ministrovi dopis.
Do seznamu zpoplatněných úseků pro rok 2025 nejsou v připravované vyhlášce prozatím zahrnuty úseky dálnice D3 na obchvatu Českých Budějovic (Úsilné–Pohůrka–Roudné).
V příštím roce se bude zkoumat, kolik vozidel bude mezi exity 131 a 141 dálnici využívat. Po vyhodnocení znovu ministerstvo posoudí zpoplatnění těchto dvou dálničních úseků.