Článek
Zároveň by nepříznivě ovlivnila i cestovní ruch, řekl starosta Rovenska pod Troskami Pavel Koldovský. Nové dopravní spojení z Liberce a Turnova na Jičín a Hradec Králové považují za důležité policisté i řidiči. Současná dvouproudá silnice je podle nich pomalá a nebezpečná.
Český ráj se ale na druhou stranu uchází o zapsání přírodní památky Skalní města na seznam světového dědictví UNESCO a podle starostů by plánovaná dálnice jedinečné území rozdělila a poškodila. V současné době existují tři varianty možného spojení. První počítá se zachováním dopravy na nynější silnici, další s vybudováním čtyřproudé komunikace, která ale musí vést jinudy, protože kolem současné silnice není na rozšíření místo.
Koldovský: Nejlepším řešením je jižní varianta
"Jsme přesvědčeni, že nejlepším řešením je třetí - jižní varianta, která pro dopravu využívá silnice přes Mnichovo Hradiště na Jičín, ta vede mimo Český ráj a s jejím rozšířením na čtyřpruh by nebyl problém," dodal Koldovský. Představitelé obcí společně s ekologickými organizacemi chtějí dosáhnout toho, aby krajské zastupitelstvo problematické řešení silnice na Hradec z územního plánu zatím zcela vypustilo.
"Díky tomu bude možné územní plán schválit a neohrozí to šance kraje žádat o peníze z fondů Evropské unie, přitom ale bude dostatek času na zpracování odborných expertiz, které jednotlivé varianty porovnají," řekla dnes ČTK předsedkyně občanského sdružení "S drakem rval se Michael" Martina Pokorná. Zvýšení kapacity silnice R35 z Liberce na Hradec Králové a dál na Pardubice patří podle zástupce libereckého hejtmana Luďka Suchomela k prioritám všech tří krajů sdružených v regionu NUTS 2 Severovýchod.
"Dopravní napojení směrem na východ, ať už po železnici nebo po silnici, je velmi špatné a brzdí další rozvoj dotčených území," poznamenal. Obavy obcí a ekologů jsou podle něj zatím předčasné, protože samotná výstavba silnice je otázkou deseti až patnácti let.