Článek
Nová lávka bude mít obloukovou konstrukci a bude o metr širší než ta původní. Stát by měla stát v roce 2020. Cenově by se měla stavba vejít do 40 miliónů korun, přesnou cenu ale určí až detailní projekt, který teď firma musí zpracovat.
„Lávka by měla řeku překlenout v prostoru původní lávky pro pěší z roku 1984, u níž se prokázaly vážné stavebně konstrukční nedostatky mostovky, včetně koroze konstrukce kvůli nekvalitnímu stavebnímu provedení,” uvedlo město v tiskové zprávě.
Stráský dříve k lávce v Nymburku uvedl, že byla v havarijním stavu hlavně proto, že zkorodovala nosná lana. Původně navrhoval lávku opravit. Nakonec ale město rozhodlo, že bude stržena.
Stráský se zúčastnil soutěže na novou. Dostal se do užšího výběru a soutěž nakonec vyhrál. Porota rozhodla v pátek, vybírala ze šesti návrhů.
„Návrhy byly posuzovány anonymně, aniž by porotci znali jména jednotlivých autorů. Porota byla složená z předních architektů (Václav Aulický, Lukáš Ehl, Jan Pešta), mostních inženýrů (Jan L. Vítek - předseda, Milan Komínek, Petr Vítek) i zástupců Městského úřadu v Nymburce (starosta Pavel Fojtík, místostarostové Adriena Gabrielová a Jan Ritter a městský architekt Jan Němec). Jednání se zúčastnili také experti na dopravu, ekonomiku, památkovou péči, statiku a další zástupci městského úřadu v Nymburce,” uvedl mluvčí města Petr Černohous.
Stráský je podepsaný i po lávkou v pražské Troji z roku 1984, která se loni na začátku prosince zřítila do Vltavy. I v tomto případě byl zřejmě problém v korozi lan v konstrukci.
Stráský už dříve řekl, že podobné konstrukce se dnes už dělají jiným způsobem, jsou lépe zabezpečeny, aby se k ocelovým lanům nedostala voda.