Článek
Možnosti nového silničního spojení řeší děčínští radní. „Prověření možnosti nového propojení obou břehů Labe jsme dostali za úkol od zastupitelstva města, a to i v souvislosti s plánovaným přivaděčem z Děčína na dálnici D8 ve stopě chrochvické varianty,“ uvedl náměstek děčínského primátora pro územní a investiční rozvoj Vladislav Raška (Náš Děčín).
Zamýšlený most by podle radnice spojil zejména obce na pravém břehu bez nutnosti zajíždět do města a využít současný most a nedávno zprovozněnou Vilsnickou spojku. Vedení magistrátu proto svolalo jednání se zástupci ŘSD.
Srážka dvou náklaďáků zastavila provoz na dálnici na Mělnicku
ŘSD v Děčíně připravuje vedle samotného přivaděče k dálnici D8 po silnici I/13 v nové stopě několik dalších významných projektů, zejména zkapacitnění silnice I/13 směrem na Nový Bor.
ŘSD: most nebude, není třeba
„Otázka nového přemostění je v tuto chvíli z pohledu ŘSD ČR prakticky vyloučená. Jednak by zamýšlený most neměl návaznost na silnice ve správě ŘSD a z hlediska aktuálně připravovaných staveb na silnici I/13 by nový most s dalšími investicemi, jako je výstavba navazující komunikace I. třídy, jen těžko mohl vyjít ekonomicky,“ řekl Michal Vrabec z Generálního ředitelství ŘSD.
V současné době je podle něj Děčín dopravně dobře vyřešen jak zprovozněnou Vilsnickou spojkou na silnici I/62, tak čtyřpruhovým mostem přes Labe na silnici I/13.
Z předložených variant přivaděče město preferuje tzv. chrochvickou.
Další auto v protisměru: Senior se řítil po D8
„V současné době probíhá posuzování vlivu stavby na životní prostředí, který sleduje tři možné varianty. Čekají nás ještě složité geologické průzkumy, které byly vyžádány úřady. Doporučenou variantu dle výsledků EIA bychom měli znát v roce 2022,“ informoval vedení magistrátu vedoucí úseku výstavby Správy Chomutov Marek Sotona. Pro město je nyní důležité zanést výslednou variantu do nového územního plánu.
Stavba dálnic v zemích V4: Výrazně vedou Maďaři
Krajský úřad před rokem podruhé vrátil ŘSD k přepracování dokumentaci k posouzení vlivu stavby na životní prostředí (EIA). Debata o přivaděči trvá přes 30 let. Město stále odmítá jeho vedení pod Pastýřskou stěnou.