Hlavní obsah

Nová trasa pražského metra přijde na 54 miliard a stavět se bude až šest let

Praha

Trasa D pražského metra se začne stavět za dva roky. Úsek z Písnice na Pankrác vyjde na téměř 40 miliard, pokud se bude stavět trasa až na náměstí Míru, bude rozpočet 54 miliard. Ve středu to na zasedání magistrátního výboru pro dopravu uvedl generální ředitel firmy Metroprojekt David Krása, podle něhož stavba potrvá pět až šest let.

Foto: archív Metrostav

Tak by měla vypadat stanice metra D Nemocnice Krč.

Článek

"V tuto chvíli se vykupují pozemky, na příští rok je naplánováno vypsání tendru na stavbu metra," uvedl Krása. Podle něj se musí vedení města rozhodnout o financování projektu, o jeho etapách a o tom, jaký zvolí dopravní systém, tedy zda půjde o metro s řidičem, nebo o automatické soupravy.

Ceny, které Krása uvedl bez DPH (33 za kratší a 45 miliard za delší variantu) jsou včetně výkupu pozemků a parkovišť P R.

Náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD) uvedl, že Praha bude žádat o podporu vládu a využít chce také prostředky z EU.

Nová trasa odlehčí přetíženému céčku

Výstavbu metra D má koalice ANO, ČSSD a Trojkoalice v koaliční smlouvě i v programovém prohlášení rady města. V letošním rozpočtu na přípravu stavby vyčlenila zhruba 600 miliónů korun. Opoziční TOP 09 částku kritizovala jako příliš nízkou.

O stavbě nové trasy se hovoří řadu let zejména v souvislosti s případnou opravou Nuselského mostu, kterým vede linka C spojující sever a jih metropole.

Foto: DPP hl. m. Prahy

Mapa s připravovanými stanicemi na nových linkách metra

Nová trasa D obslouží několik sídlišť v oblasti Krče, Lhotky, Libuše, Nových Dvorů a Písnice a další spádové oblasti odkázané nyní na autobusovou dopravu. Zároveň odlehčí lince C.

Pražský dopravní podnik na začátku dubna otevře nový úsek metra A do Motola, který vyjde na zhruba 20 miliard korun.

Související témata:

Výběr článků

Načítám