Článek
Komiks vypráví příběh afghánského chlapce jménem Hamíd, který žije na území ovládaném Tálibánem. Hamídův otec byl nucen odejít pracovat do hor, kde ho nedopatřením zavraždili spojenečtí vojáci. Za peníze, které síly ISAF matce vyplatily jako kompenzaci, se pak hoch vydává na strastiplnou výpravu za evropským snem, který nakonec nalezne ve Švédsku.
Drobná nepřesnost ohledně toho, že síly ISAF, jejichž součástí byli i čeští vojáci, už v Afghánistánu nepůsobí, patrně souvisí s tím, že jde o překlad švédského komiksu z roku 2013. A zřejmě proto také Hamíd doputoval právě tam.
Další část kampaně vykresluje apokalyptický scénář jaderné katastrofy v Česku a nabádá děti, aby si zkusily představit, jaké by to bylo žít v cizí zemi, kam by museli před smrtící radiací prchnout. Žáci pak mají odpovídat na otázky, zda by byli ochotní přijmout zaměstnání, které by neodpovídalo jejich vzdělání, nebo jestli by v nové zemi žádali volební právo.
Film Šádí pak podle tvůrců vypráví příběh „kurdské dívky Šádí, která byla samotná poslána do Švédska“. Diváci mají „prožít její stesk po matce a ocenit její osobní odvahu při přizpůsobování se novému světu“.
Příručka pro učitele je rozdělena do třinácti kapitol podle nástrah, s nimiž se pedagogové ze základních škol mohou při výuce a debatách o migrantech setkat. Radí například, jak reagovat na projevy rasismu či nesnášenlivosti.