Hlavní obsah

Německou loď u Děčína vyprostili, za chvíli zase uvízla

Právo, ape
Děčín
Aktualizováno

Na mělčině uvízlá německá loď Liebenwalde, kterou se ve středu před polednem podařilo v Děčíně vyprostit, se opět dostala do vážných problémů. Kapitán lodi se sice už otáčel tam, kde měl, ale při manévru utrhl levostrannou bóji a její řetěz se namotal na lodní šroub. Motory lodi se poté zastavily a plavidlo nyní kotví uprostřed plavební dráhy zhruba 500 metrů pod místem, kde uvázlo poprvé.

Foto: Aleš Pelikán, Právo

Na mělčině uvízlou německou loď Liebenwalde vyprostil remorkér Beskydy

Článek

„Loď nyní bude potřeba odtáhnout do přístavu a musí si sehnat potápěče, kteří namotaný řetěz ze šroubu odstraní,“ řekl Právu Jiří Mach z děčínské pobočky Povodí Labe. Loď je sice uprostřed plavební dráhy, podle Macha ale lodě mohou projíždět.

Loď uvízla v úterý ráno v Děčíně - Křešicích u podniku Kovošrot na písečném nánosu při otáčení. Remorkér Beskydy se pokoušel vyprostit německé plavidlo už v úterý odpoledne, to se ale nepodařilo. Vodohospodáři zvýšili hladinu Labe zhruba o 15 centimetrů, ale nestačilo to.

Foto: Aleš Pelikán, Právo

Na mělčině uvízlou německou loď Liebenwalde vyprostil remorkér Beskydy

„Ve středu jsme ze střekovských zdymadel pustili vlnu, na kterou jsme použili zhruba milión kubíků vody,“ řekl Mach. Takto velká vlna je podle představitelů Povodí Labe výjimečná. Hladina díky ní stoupla o zhruba půl metru, průtok na střekovských zdymadlech se zvýšil na téměř dvojnásobek. To pomohlo a po několika pokusech se loď podařilo vytáhnout. Podobnou vlnu Povodí Labe už několik let nedělalo, průtok zvyšuje jen zpravidla o centimetry při nedostatku vody pro plavbu nebo při spuštění nových lodí.

Německá loď plující pro českého přepravce Navitrans naložila v Kovošrotu náklad starého železa. Podle Macha se loď otáčela na místě, kde to není povoleno a šlo o chybu kapitána.

„Za to může dostat pokutu, Státní plavební správa s ním může zahájit správní řízení,“ uvedl Mach.

Související témata:

Výběr článků

Načítám