Článek
Modernizace úseku na D48 stála 2,069 miliardy, stavba nové cesty mezi Příborem a Skotnicí 439 milionů korun.
„Jde o naprosto zásadní stavbu směrem na Polsko, dalším důležitým krokem bude obchvat Frýdku-Místku,“ řekl na adresu úseku D48 ministr dopravy Karel Havlíček (za ANO) s tím, že hlavním cílem rekonstrukce byla větší bezpečnost.
Silnice budou klouzat, hrozí ledovka a námraza, varovali meteorologové
Kdysi čtyřproudá komunikace I/48 byla totiž v minulosti jedním z nejnebezpečnějších silničních úseků v kraji, říkalo se jí silnice smrti. Rekonstrukce zahrnovala rozšíření komunikace, vybudování středového dělicího pruhu i stavbu nových mostů. Podle generálního ředitele Ředitelství silnic a dálnic Radka Mátla budou dvě stavby obchvatu nedalekého Frýdku-Místku dokončeny v roce 2022.
Obchvat Skotnice odvede tranzitní dopravu z obce. Jeho součástí je i 150 metrů dlouhý hloubený tunel pod příborskou částí Prchalov. Zatímco Skotnice čekala na obchvat jako na smilování, neboť věří, že přinese snížení hluku i emisí, nedaleký Libhošť z modernizace úseku na sousední D48 nejásá.
Británie zvažuje kvůli elektroautům zpoplatnit silnice
„Máme obavy, že kvůli placené dálnici se zvýší hustota provozu přes obec,“ řekl starosta Libhoště Jiří Petrovský (Společně a otevřeně pro Libhošť).
Podle ministra Havlíčka je ale vždy něco za něco. „Řešit to tím, že se nebude zpoplatňovat, není cesta. Díky zpoplatňování lze modernizovat,“ upozornil.